3564
Sök

Nybörjare behöver hjälp

76 Inlägg
8 september 2005
Trådstartare
Jag har en aktivbaslåda som jag inte får att fungera.
Kan någon vara snäll o svara utförligt på hur man ska koppla in det och vilka grejer som jag behöver

Live your life in the fast lane

54 Inlägg
8 september 2005
Först så ska du ha lågnivå(rca kontakt) eller högnivå (högtalar kabel) till steget på baslådan, sen ska du även ha ström, jordning och en remote på den, ungefär som om du skulle kopla in ett vanligt steg. remote kabeln brukar vara i mitten på rca kabeln, och på stereon så brukar d stå remote på kabeln eller så är den blå.
lycka till!

-=Face your fears, live your dreams=-

76 Inlägg
8 september 2005
Trådstartare
Ok men jag hittar ingenstans att sätta min reumote på stereon men det ska fungera enligt dem ja köpte den av har en helt ny balupunky

Live your life in the fast lane

6 851 Inlägg
8 september 2005
Du har väl förmodligen ISO kontakt, på den är remoten blå/vit har jag för mej.Det kan även stå power ant. på nån kabel, den kan du isf. ta. Om du inte hittar nån så åk till din lokala bilstereo försäljare och be dem mäta upp vilen av kablarna det är.

409 Inlägg
8 september 2005
mm den är vit blå och sitter hmm min satt iaf enskilld inte i någon cabel bunt utan den syns ganska väl!! lycka till

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

Bara Bäst
31 Inlägg
8 september 2005
Annars kan du använda strömkabeln till stereon. Den Röda Kabeln. Så steget startar med stereon.

"Folk med hjärna kör bil med Stjärna"

Team Tondöv
649 Inlägg
8 september 2005
MB_190E skrev:
Annars kan du använda strömkabeln till stereon. Den Röda Kabeln. Så steget startar med stereon.

Om han tar strömkabeln till stereon är ju steget igång hela tiden!
Enda chansen att starta steget tillsammans med stereon är att använda remoten, oftast blå/vit som redan nämnts.

1 634 Inlägg
9 september 2005
Kan även stå "Antenna" på kabeln, det gjorde det på min.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Bara Bäst
31 Inlägg
9 september 2005
freddan70 skrev:
MB_190E skrev:

Om han tar strömkabeln till stereon är ju steget igång hela tiden!
Enda chansen att starta steget tillsammans med stereon är att använda remoten, oftast blå/vit som redan nämnts.

inte om man tar kabeln som e kopplad med tändnings låset.

"Folk med hjärna kör bil med Stjärna"

Sök