3687
Sök

Nytt Ljudbygge

4 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
Hejsan,

Det är så att nu är det dags för mitt första ljudbygge i min 9000 och tänkte köra på SPL Dynamics ICE-800D som steg till mina basar. Det jag är ute efter är välljud och det jag fått rekommenderat (beroende på prisklass) är Dls RW10 eller Dls Nobelium 10i. Är dessa ett bra val ? Finns det bättre basar så som steg i samma prisklass ? Sista frågan är vilken storlek på ström kabeln man borde saktsa på till detta paket ?

MVH

3 187 Inlägg
2 januari 2011
Koffeee skrev:
Hejsan,

Det är så att nu är det dags för mitt första ljudbygge i min 9000 och tänkte köra på SPL Dynamics ICE-800D som steg till mina basar. Det jag är ute efter är välljud och det jag fått rekommenderat (beroende på prisklass) är Dls RW10 eller Dls Nobelium 10i. Är dessa ett bra val ? Finns det bättre basar så som steg i samma prisklass ? Sista frågan är vilken storlek på ström kabeln man borde saktsa på till detta paket ?

MVH

om du inte ska uppgradera dit system mer så ska 21mm2 (räknat på att din kabel ska vara mellan ca 5-6 meter)
men om du ska uppgradera ditt system i framtiden så skulle jag iaf redan nu dragit 35 eller 50mm2. jord kabeln ska vara lika tjock som strömen.

stRaend
2 januari 2011
om du vill satsa på välljud så rekommenderar jag dls ca-12 före spl dynamics ice-800d. Har själv ett ca-12 som driver en nobelium 10i i bmw'n. Låter helt okej fast då har jag en bandpasslåda. Tror själv att den låter bättre i sluten och blir aningen rappare. Till det så skulle jag kört med 21mm2 kabel.

187 Inlägg
2 januari 2011
Jag beställde en Nobelium 10;a på Nårdik nu när dom har rea smile Så hoppas jag får hem den nu i veckan big_smile Kommer om allt går som planerat köra på ett A6-steg! Kan återkomma när jag har spelat lite! Jag har dragit 33mm kabel i min bil!

Koffeee skrev:
Hejsan,

MVH

Nya planer..

4 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
Tack för alla bra och utförliga svar! Ska kolla upp det dls-steget. Funderar faktiskt på att dra grövre kablar redan från början då uppgradering kan vara aktuellt. Någon som har förslag på bra och relativt billiga kabel-kit ? Förslag på trevliga välljudande basar är med välkommet smile Budgeten ligger på den nivå som är beskrivet ovan med de produkter jag föreslagit.

Sök