3763
Sök

Volvo 740 GLE -88 startar och dör när den känner för det

120 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
Har problem med min bil... Den startar bara när den känner för det, likaså kan den bara dö helt plötsligt när man kör. Inte jättekul när den väljer att lägga av i tex en korsning. Oftast tar det ca 10 min att få start på den när den har dött. Vad kan vara felet på denna skrothög? Jag blir såååå trött.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
23 november 2010
Måste dessvärre påpeka att frågan hör hemma i "felsökningsforumet"

Problemet låter tändrelaterat. Eftersom du har en GLE, och då förmodligen det mekaniska E-sprutet, så borde det inte vara bränslerelaterat för E-sprutet är ganska robust och fel uppstår inte så sporadiskt på dem.

Testa byta tändstift, tändkablar, fördelarlock och rotor. Även om det inte hjälper så kan du känna dig trygg över att du har tänddelar som inte sviker på några år.

Hjälper det inte skulle jag tippa på glapp i någon kabel eller fel på hallgivaren. Har inte sån enorm koll på tändsystemet till E men jag har för mig det ska sitta hallgivare i alla fall. Den känner i alla fall av läget i motorn så tänddatan vet när det är dags att tända tändstiften...

729 Inlägg
5 januari 2011
shandra skrev:
Har problem med min bil... Den startar bara när den känner för det, likaså kan den bara dö helt plötsligt när man kör. Inte jättekul när den väljer att lägga av i tex en korsning. Oftast tar det ca 10 min att få start på den när den har dött. Vad kan vara felet på denna skrothög? Jag blir såååå trött.

kolla bränslerälät hade samma problem med min

Sök