mrfiregotti skrev:
NMI skrev:
stoppa en 15" ordentligt steg och en bra låda till det,, är nog det du får plats med i den bilen,
för ska du ha ett ordentligt steg till denna bas behöver du ordentligt med ström., så minst ett extra batteri hade jhu inte varit fell,,, samt byt ut ditt org mot ett bra,
så jag skulle lägga extra pengarna från ena basen på ström och steg så blir det roligare och kommer nog spela mer för dig.
Jag har ju redan räknat med steg och batterier i den budget jag har så att köpa en bas mindre spelar inte så stor roll tänkte ändå mata på med ca 5 batterier då steget kommer vilja ha bra mycket ström, räcker inte på långa vägar med två batterin som du skriver
Tvivlar ganska skitstarkt på att du får in tillräckligt med låda i en E36 kombi.. Dom är duktigt små i skuffen.
Varför inte skaffa en bil FÖRST och fundera på ljudet som ska i i andra hand?
Sen är probox bara bra på en enda sak och det är att fixa bra kapnotor..
Finns inget program där ute som magiskt räknar ut den perfekta lådan.
Det krävs en hel del erfarenhet att räkna ut en bra låda beroende på bil.
Så lyssna på råden du får, det ligger faktiskt något i vad de flesta säger.
En enkel HCCA 15" bas med ett duktigt steg och RÄTT byggt kommer kunna spela högt, riktigt högt.
Du kommer ha svårt att sitta kvar, eller så sitter du kvar och sabbar hörseln, men det är upp till var och en.
Räknade lite lätt på en portad låda till EN 15" bas.. 140 liter med två 6" portar på 30cm.
Då är det lådan PLUS utrymmet portarna tar upp.
Den lådan spelar DJUPT i en kombi.. garanterat.