3359
Sök

Audi -87, med soppaproblem.

10 Inlägg
17 november 2006
Trådstartare
Har en audi -87 Avant som inte verkar få soppa, den startar, går några sekunder och dör.

Jag har kopplat förbi pumpreläet och testat att de funkar, massor med soppa i returen,
har skruvat isär "soppafördelare" men såg inget fel där heller,
har testa och bytt styrenheten som sitter på "soppafördelaren" hjälpte inte det heller.

När jag tog loss en spridare så kom det ingen soppa vid start, fast jag fattar inte hur alla spridare skall kunna lägga av på en gång?

Kan det vara så att soppapumpen går men ger för dåligt tryck?
Eller kan det va nått annat?

Bilen är i rellaivt bra skick och jag hade änkt sälja den men nu lär jag ju inte få mycket för den så om nån har nått bra tips så hör av er.

Mvh
/Jonas

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 november 2006
Har du bensin i tanken då? roll

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

10 Inlägg
18 november 2006
Trådstartare
Jag skriver långsamt eftersom jag vet att du ser dåligt eller om du inte fattar innebörden av orden "massor med soppa i returen".

Ja jag har soppa i tanken.
Senast redigerat av Jonasbz (18 november 2006)

140 Inlägg
18 november 2006
Det är inte soppa filtret mellan pumpen och spridarna då som det är helt igensatt, skulle nog kanske kuna vara så, men prova om du får upp trycket i systemet till spridarna genom att försöka kolla bränsletrycksregulatorn, det är ju den som har i uppgift att hålla ett specielt tryck bakom spridarna så dom kan arbeta som dom ska, har du inge soppa tryck där så kan jag tänka mig att det blir som du sa, de kommer inge soppa ur spridaren för spridarna öpnar på ett angivet tryck (bar) komentere gärna om jag är utte och cyklar.

10 Inlägg
19 november 2006
Trådstartare
Nope, nytt soppafilter, kommer som sagt massor i retursklangen.

Beträffande soppatrycksregulatorn.......är inte det den lilla grå elektronikgrejjen som sitter på sidan av spridarhuset el va man kallart?
Iaf, jag har testat med en annan sådan från an annan audi -93 (som funkar), inte identiskt motor men så gott som, funkade inte det heller.

Ölbryggare
339 Inlägg
21 november 2006
Och retur och inlopp är rätt kopplat? för om det är bakvänt så blir det lite knas...Returen sitter i regel på regulatorn som är den lilla runda saken på fuelrailen.

Herr
1 722 Inlägg
21 november 2006
Jonasbz skrev:
Jag skriver långsamt eftersom jag vet att du ser dåligt eller om du inte fattar innebörden av orden "massor med soppa i returen".

Ja jag har soppa i tanken.

HAHAHa smile best ever. gl me problemet

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

10 Inlägg
5 december 2006
Trådstartare
Just nu är bilen jävligt billig, om någon vill hindra den från skrotdöden så hör av er till jonasbz@yahoo.com

Race mekaniker
26 Inlägg
7 december 2006
min turbo har oxå jävlats med mig. o jag frågade runt en massa.. soppafördelaren kan "läcka" det sitter en axel som öppnar o stänger för soppan o den tättar metall mot metall om den är repig kommer ingen soppa utt till spridarna. samt är detta system jävligt känsligt för luft så kolla anslutningar o sånt så det inte läcker...MVH mattias

Four rings to rule them all=)
Audi S4

10 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
Ähh, jag pallar inte mecka mer med skiten, den får dö!
Jag har fullt upp med att renovera/trimma en RIKTIG motor, dvs en Chrysler 360" på 430 hp. big_smile

Sök