3044
Sök

Köpråd: Dodge cummin diesel

13 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
Ja den dagen jag sparat klart till min egna Dodge blir det helt klart en cummin diesel. wink
Nu undrar jag vad ligger skatten samt försäkring på dom? + hur mycket dyrare är det om man är under 25år? Min Silverado blev någon tusing extra för mig att betala. Är det samma på dodgen då?
skillnad på årsmodell? Jag är sugen på ha en 99a.
Tacksam för svar:D

440 Inlägg
31 januari 2011
Hej!

Jag får det till att skatten är 5 000:-

Vilket försäkringsbolag har du? Jag vet att det alltid blir dyrare om man är under 25 år, i alla fall den erfarenhet som jag har. Kan du inte skriva försäkringen på dina föräldrar?

Tror heller inte de flesta bolagen räknar ut priserna automatiskt på "USA-bilar", jag har alltid fått fråga om offert.

Mvh
Jonathan
Senast redigerat av chryslerstratus (4 maj 2014)

13 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
tongue
chryslerstratus skrev:
Hej!

Jag får det till att skatten är 5 000:-

Vilket försäkringsbolag har du? Jag vet att det alltid blir dyrare om man är under 25 år, i alla fall den erfarenhet som jag har. Kan du inte skriva försäkringen på dina föräldrar?

Tror heller inte de flesta bolagen räknar ut priserna automatiskt på "USA-bilar", jag har alltid fått fråga om offert.

Mvh
Jonathan / USAbilforum.com

Okey då är skatten det dubbla än bensinaren jag hade:P
Jag hade min cheva hos Länsförsäkring.. Den stod på min mor men fick betala lite extra just för att en under 25 körde den. Brukar det kosta mer ifall det är en nyare bil eller äldre? roll

711 Inlägg
31 januari 2011
Beror på bil, motor, var du bor osv.
Alla bilar har något slags index över benägenheten att bli stulen, utsatt för skadegörelse eller vara inblandad i trafikolyckor. Dessutom räknas var du bor också.

Prova http://www.compricer.se/, men om du inte får något svar p.g.a. att bilen är ovanlig eller import brukar det räcka att ringa några försäkringsbolag för att få en offert.

440 Inlägg
31 januari 2011
Jag kontaktade Länförsäkringar för offert på min ena bil, och fick väldigt bra pris efter att jag "redovisat" lite om bilen.

Jag tycker inte att försäkringen borde vara så dyr, och eftersom du antagligen får inrikta dig på offertpris så har du även möjlighet att beskriva alla fördelar med bilen gentemot den försäkring du vill teckna, då kan du säkert få ett bra pris wink

Sök