2892
Sök

Saab vs Skoda vad hade ni valt?

125 Inlägg
26 november 2006
#21
för de första så är det audi som gör skoda nu, och för de andra så kostar reserv dela till saab hur mkt som helst. skodan är mer sportigare.
Så enligt mig så är skodan ett klokt val, billigare bilatt äga, minstl ika snabb, minst lika fin om inte snyggare. smile

3 627 Inlägg
26 november 2006
#22
Glavonja skrev:
för de första så är det audi som gör skoda nu, och för de andra så kostar reserv dela till saab hur mkt som helst. skodan är mer sportigare.
Så enligt mig så är skodan ett klokt val, billigare bilatt äga, minstl ika snabb, minst lika fin om inte snyggare. smile
och så sticker man ut, för den är inte lika vanlig
Senast redigerat av ToXtreme (26 november 2006)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

5 710 Inlägg
26 november 2006
#23
Tycker det är en solklar "Allmänt" fråga så jag flyttar den dit.

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

Yrkesförare
1 073 Inlägg
26 november 2006
#24
Skodan utan tvekan. RS är en rolig bil!

3 113 Inlägg
26 november 2006
#25
Tega skrev:
Skodan utan tvekan. RS är en rolig bil!
instämmer helt.. tongue

och om man kolla på namnet så låter det bättre att säga "jag kör en Oktavia RS men bla bla hästar ovs." än att säga "jag kör en Saab 9-3 aero".. det är liksom kört annars big_smile (skämt åsido)

Semper Fi

7 120 Inlägg
26 november 2006
#26
AkkE skrev:
Tega skrev:
Skodan utan tvekan. RS är en rolig bil!
instämmer helt.. tongue

och om man kolla på namnet så låter det bättre att säga "jag kör en Oktavia RS men bla bla hästar ovs." än att säga "jag kör en Saab 9-3 aero".. det är liksom kört annars big_smile (skämt åsido)
Säg inte att du väljer bil bara för att den heter nåt speciellt? herregud... yikes

SAABen är MYCKET snyggare och bättre!!!!

Solfilmsmontör
947 Inlägg
26 november 2006
#27
Varför vela mellan 2 bilar när det finns så mycket mer att titta efter, tex. Audi eller Subaru gör bra bilar också.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

3 627 Inlägg
26 november 2006
#28
Skaffa en Seat Leon istället tongue Går lika bra om inte bättre än Skodan, kostar i stora svängar samma summa pengar och är helt klart en av de snyggaste bilarna som finns!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

1 854 Inlägg
26 november 2006
#29
ToXtreme skrev:
Skaffa en Seat Leon istället tongue Går lika bra om inte bättre än Skodan, kostar i stora svängar samma summa pengar och är helt klart en av de snyggaste bilarna som finns!
Lr hur smile köp en Leon

Maskin Tekniker Atlas Copco
46 Inlägg
26 november 2006
#30
jag skulle köpt båda två hehe smile


Administratör
2 978 Inlägg
26 november 2006
#31
Leon är ju en liten bil, saaben och Octavian är stora bilar. Jag undrar lit3 varför man väljer mellan 2 så olika bilar. Max utrustar man båda bilarna skilljer det väll över 100tusen i nypris? 100 papp får man mycket roligt för, det roliga är tycker jag att alla som skriver saab utan att tveka vet antagligen inte vad dom pratar om för den nya octavia RSen är jävligt mycket trevligare än man kan tro. Stereon i octavian "stora" är överlägsen allt annat jag hört original i en nybil inkl audis S8 med b-o för 70papp extra. Dom här trådarna dyker upp lite då och då och jag undrar om personen i fråga verkligen ska köpa en ny bil eller bara vill ha uppmärksamhet för när jag köpte min nya rs  skrev jag inget i forumet om det utan jag provkörde och tittade på dom bilarna jag ville ha och bestämde mig själv för vad jag gillade. Vem bryr sig om vad andra tycker.....

En kopp av den svarta såsen...

3 627 Inlägg
26 november 2006
#32
Goffen, Seaten är inte alls mindre.. möjligtvis än saaben men inte mindre än Skodan, båda är Golf-klassare och har väldigt likvärdiga utrymmen, Skodan vinner bara när det gäller bagaget!

Sen så kan jag hålla med om det med skillnaden, tkr Skodan är mkt mer prisvärd!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

7 Inlägg
3 december 2006
#33
Har precis bytt bil till en saab 9-3 aero -04:a,svart. Är grymmt nöjd!

Tror även saaben står sig bättre i kurs längre än en skoda också!

666 Inlägg
3 december 2006
#34
inte för att vara negativ eller så... men saabar har en svinkass andrahandsvärde...

//Silver


Better than God \o/
1 883 Inlägg
3 december 2006
#35
silverbird skrev:
inte för att vara negativ eller så... men saabar har en svinkass andrahandsvärde...

//Silver
Skulle Skoda vara bättre?  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Chef
379 Inlägg
4 december 2006
#36
Lätt 9-3 Aeron, om det är nya modellen vi pratar om (V6:a Dubbelturbo, 6 vxl) Motor och låda kommer från Holden och ligger på 300-400 hk, så motorn har kapacitet iaf...... lådan borde hålla då det inte är nån "skitlåda". Självklara valet.

Pratar vi gamla 9-3:an, så skulle jag hellre köpa en 9-5:a eller Skodan......

Saaben är vidrig på vägen om inte väghållningen är uppgraderad, vinglig som 17 vid inbromsning i hög fart!

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

202 Inlägg
4 december 2006
#37
Skulle välja saaben.
Kanske är man lite partisk, har trots allt ägt ett par saabar.
Men en skoda, nä det kommer jag aldrig köpa. Det finns andra märken jag har större förtroende för.
Hellre en golf eller något annat i den koncernen.

Sempre Inter
537 Inlägg
4 december 2006
#38
köp en honda civic vti som drar dom båda

Elvis
HPC KayTown

Evolution Garage
1 299 Inlägg
12 december 2006
#39
Du skojar, vet inte vad du prioriterar men vill du ha någon form av prestanda och rejäla trimförutsättningar ska du ju välja Saaben. Skodan går la inte å chippa till mer än 250 häst typ? Då gå den ju som min å de e inte roligt mer än en vecka...

Sky´s the limit...


Sök