2747
Sök

Opel Kadett C 1.2 S - GSI Konvertering, Motor, Komplett Elsystem, Digitdash + Motorhuv betällt :)

Dkv
592 Inlägg
21 januari 2011
#41
Kan nog bli en rolig motor! Tyckte min svarta calibra jag hade gick bra och den hade ju liknande motorsetup smile ( http://www.garaget.org/?car=117615 )

Mvh Tommy

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....

Hobbymekaniker
470 Inlägg
29 januari 2011
#42
De låter ju lite skevt att du skriver att Calibra Turbo motorn är tung och senare i samma inlägg varit nära att köpa en Commo sexa som väger över 200kg! tongue

Men C20XE är nog ett vettigt val, lagom motor till biltypen. Behövs ju inte så mycke innan de börjar röra på sig smile

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
#43
Cassius skrev:
De låter ju lite skevt att du skriver att Calibra Turbo motorn är tung och senare i samma inlägg varit nära att köpa en Commo sexa som väger över 200kg! tongue

Men C20XE är nog ett vettigt val, lagom motor till biltypen. Behövs ju inte så mycke innan de börjar röra på sig smile

motorn i hemlandet var ju likadan, fast med digitdash och hela elsystemet :S????, Jodå ska nog funka kanon smile


Tommy_F skrev:
Kan nog bli en rolig motor! Tyckte min svarta calibra jag hade gick bra och den hade ju liknande motorsetup smile ( http://www.garaget.org/?car=117615 )

Mvh Tommy

såg ju riktigt bra ut, dessa motorer är ju inte så vanliga att hitta också smile


Hobbymekaniker
470 Inlägg
30 januari 2011
#44
Att dom är svåra att få tag i beror på att dom är väldigt eftertraktade. Grymt bra toppar, rätt stabil konstruktion. Lätt att få ut 200hk med närapå std saker och få de att hålla bra! Så för trackday toys t ex gamla C Kadetter, eller Super Sevens är dom poppis!

Chevrolet körde t.o.m med C20XE i nån av USA's std bils serier så sent som för bara nått år sen! 15 år efter att C20XE motoriserade Vauxhalls dominerade BTCC wink

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
#45
Cassius skrev:
Att dom är svåra att få tag i beror på att dom är väldigt eftertraktade. Grymt bra toppar, rätt stabil konstruktion. Lätt att få ut 200hk med närapå std saker och få de att hålla bra! Så för trackday toys t ex gamla C Kadetter, eller Super Sevens är dom poppis!

Chevrolet körde t.o.m med C20XE i nån av USA's std bils serier så sent som för bara nått år sen! 15 år efter att C20XE motoriserade Vauxhalls dominerade BTCC wink

hehe you have a point there smile, jojo vad skulle du rekomendera att göra med mororn isf ?? smile lätta mods men bra hp ???


Hobbymekaniker
470 Inlägg
1 februari 2011
#46
Beror på om du ska köra std sprut eller byta upp dig smile Med std sprut kan du börja med att höja soppatrycket till 3.2 bar, eds chip, powercap öppet filter och sportsystem. Då har du mot 170hk om motorn är frisk!

Sen kan du skaffa några mildare kammar så får du ut lite mer. Byter du till eftermarknads sprut skulle jag gjort ett bättre insug, vassare kammar och mappat väl så har du runt 200+ hk smile

Du kan köra Yamaha R1 gasare också, ger ca 170hk. Eller weber 45or med kammar de ger lite över 200. www.sbdev.co.uk har en del färdiga kit du kan titta på för att få en uppfattning om effektökningen smile

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/


Sök