3234
Sök

Fabriksny B20 i kartong fortfarande, ungefärligt värde?

143 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
#1
Fick veta av en lärare på skolan att dom har 3 st B20 motorer ståendes nånstans, som vart inköpta för x-antal år sen tillsammans med flera andra motorer, men dom vart aldrig använda.
Så jag vart lite nyfiken över vad man skulle kunna få för en sån motor, nån som har en gissning? ^^
Tänkte, frabriksnya B20´is hittar man nog inte varje dag på blocket tongue Dock ska dom ju inte säljas, utan bara en liten fundering från min sida.


Forummoderator
9 299 Inlägg
21 januari 2011
#2
Det kan ju vara så att det är tre värdelösa motorer med ytrost på alla lagerytor. Oavsett vad så skulle de nog behöva gås igenom innan de används. En på bra firma renoverad motor med kvitton smäller nog högre tyvärr.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Avstängd
1 714 Inlägg
21 januari 2011
#3
caromania skrev:
Det kan ju vara så att det är tre värdelösa motorer med ytrost på alla lagerytor. Oavsett vad så skulle de nog behöva gås igenom innan de används. En på bra firma renoverad motor med kvitton smäller nog högre tyvärr.
Värt att ha i åtanke absolut.
Dock tror jag ändå att det smäller rätt högt med en motor som inte belastats överhuvudtaget,
sådana b20 finns inte längre.

Borde väl gå att få några tusen iallafall.


143 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
#4
Nja, så mkt ytrost vet jag inte om de är, eftersom att dom står ju inomhus och ev inplastade eller i en igentejpad kartong eller nått sånt. Har dock inte sett dom irl, men jag är rätt säker på dedär. Utomhus står dom då inte iaf tongue


Maskinbefäl
1 038 Inlägg
21 januari 2011
#5
Är dom fabriksnya så är dom koncerverade för långtidslagring enligt alla konstens regler, så rost på lagerytor tror jag inte på.

Marinkonverterar man dem då är de nog värda en hel del.... Finns många gammla B20 som gjort sitt som sitter i båt och en renoverad brukar man hitta för ca 16kkr så då kan du tänka vad en ny skulle vara värd...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Avstängd
1 714 Inlägg
21 januari 2011
#6
zovix skrev:
Är dom fabriksnya så är dom koncerverade för långtidslagring enligt alla konstens regler, så rost på lagerytor tror jag inte på.

Marinkonverterar man dem då är de nog värda en hel del.... Finns många gammla B20 som gjort sitt som sitter i båt och en renoverad brukar man hitta för ca 16kkr så då kan du tänka vad en ny skulle vara värd...

Mvh Magnus
Fast då ska man ju ha marindelarna också och har för mig bara kammen kostar 2000kr..


Forummoderator
9 299 Inlägg
21 januari 2011
#7
zovix skrev:
Är dom fabriksnya så är dom koncerverade för långtidslagring enligt alla konstens regler, så rost på lagerytor tror jag inte på.

Marinkonverterar man dem då är de nog värda en hel del.... Finns många gammla B20 som gjort sitt som sitter i båt och en renoverad brukar man hitta för ca 16kkr så då kan du tänka vad en ny skulle vara värd...

Mvh Magnus
Jag skulle betala mer för en nyrenoverad än för en magasinerad... Det är ingen ny motor. B20 slutade tillverkas -75. (?) Det är ett renoveringsobjekt.

Som med allt annat: Det köparen vill betala, där är värdet.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Självlärd
3 083 Inlägg
21 januari 2011
#8
Jag skulle gärna ha en av dom motorerna och peta ner i min 142'a. Inga oljeläckor eller nånting. Nåja man får väl byta packningarna antar jag för dom lär väl ha torkat liiite.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
21 januari 2011
#9
Jag skulle lätt kunna ge några 3-4000 utan att veta något om skicket på insidan, måste ju vara jävligt bra "renoveringsobjekt" nya packboxar bara.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Streetracer
66 Inlägg
6 februari 2011
#10
Emilius skrev:
zovix skrev:
Är dom fabriksnya så är dom koncerverade för långtidslagring enligt alla konstens regler, så rost på lagerytor tror jag inte på.

Marinkonverterar man dem då är de nog värda en hel del.... Finns många gammla B20 som gjort sitt som sitter i båt och en renoverad brukar man hitta för ca 16kkr så då kan du tänka vad en ny skulle vara värd...

Mvh Magnus
Fast då ska man ju ha marindelarna också och har för mig bara kammen kostar 2000kr..
Tycker du 2000kr är dyrt för kammen? roll


Maskinbefäl
1 038 Inlägg
7 februari 2011
#11
Ett litet exempel på vad en marinkonverterad B20 kan vara värd...

http://www.blocket.se/halland/2_st__Vol … 11&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/2_st_Pe … 11&w=3

/Magnus
Senast redigerat av zovix (7 februari 2011)

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...


Sök