3146
Sök

Katalysator (1988, lagligt att rensa/montera bort den?)

3 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Shoo, sitter och funderar på att rensa katten på min toooofåårti!big_smile -88 så tänkte jag på bilarna före 88 behöver ju inte ha katt men 88an hur är de med dem?smile Endel säger att du får har katten fast de inte behöver vara ngt i den...hmm men jag vet inte ngn som vet ngt ? smile

" The only way is on sideways "

Performance meck
342 Inlägg
9 februari 2011
burken måste sitta där finns inga krav på att den ska funka.

Mvh

1 758 Inlägg
9 februari 2011
Frågan är varför du vill rensa den?
Du kommer inte märka någon som helst skillnad, förutom att det troligen låter lite mer...

8 156 Inlägg
10 februari 2011
Din rubrik var under all kritik. Jag fixade till den åt dig.
Mvh Moderator Phaetoon

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 391 Inlägg
10 februari 2011
schnauz skrev:
Frågan är varför du vill rensa den?
Du kommer inte märka någon som helst skillnad, förutom att det troligen låter lite mer...

det är det han vill! wink

Meeee

Smålänning
7 887 Inlägg
10 februari 2011
Rensa den och få lägre effekt p.g.a turbulens får du göra, men eftersom 88:or med katt fått skatterabatt som  nya så får du inte ta väck den.

Jävligt dum idé att slå sönder en fungerande katt dock...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 391 Inlägg
11 februari 2011
men blir det inte så där gött puffande med rensad katt? wink

Meeee

P o r s c h e
1 700 Inlägg
11 februari 2011
-87 inget krav, 88 ska sitta där men inte fungera, 89- fungera. Något sådant är det väl ?

Bara rensa den för effektens skull är onödigt somsagt, eftersom det snarare blir tvärtom. Och nå räserljud blir de väl inte heller direkt. Original F-ar låter skitlöjligt när man plockar bort en ljuddämpare eller så, låter som traktorer ungefär... Hakar du på extraktor och ett ordentligt avgassystem samt en kam så de varvar lite kan de bli roligare ljud wink

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 februari 2011
Om man absolut ska rensa så trär man ett rakt rör igenom för att slippa turbulens. Men på en i övrigt orörd 240 fiins det knappast någon anledning.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

3 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
okej tack för alla svar, men jag tror de blir att rensa för vill ha lite pang pang, de är ju förfan en volvo inte ngn seriös bil, de är vad jag tycker smile

3 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
en kompis till mig visste ngn som hade lite extraktor, och vässad topp, och en kam så de blir de väll att inhandla lite senare! tongue

KHRacing
12 februari 2011
Bensinskallen skrev:
-87 inget krav, 88 ska sitta där men inte fungera, 89- fungera. Något sådant är det väl ?

Bara rensa den för effektens skull är onödigt somsagt, eftersom det snarare blir tvärtom. Och nå räserljud blir de väl inte heller direkt. Original F-ar låter skitlöjligt när man plockar bort en ljuddämpare eller så, låter som traktorer ungefär... Hakar du på extraktor och ett ordentligt avgassystem samt en kam så de varvar lite kan de bli roligare ljud wink

Kan tillägga följande:

Även om bilen är av årsmodell 1983 o har katalysator som orginal från fabrik, så måste den istta där, men behöver ej fungera.

Sök