4112
Sök

Stora problem med luftmassemätare på bmw 320 E36 M50B20

10 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
hej jo jag ha ett sånt stor problem med min bmw 320 E36 en 1992års och de är 320 motor i den. men bilen är importerad  och jag ha som sagt sökt på internet men hittar aldrig några bra vettiga svar så jag försöker hitta någon hjälp här och de är något stor fel med luftmassemätaren. för förra ägar som hade bilen vad ute och körde och det regnade och då slutade den helt  att funka,, sen köpte jag bilen så jag kopplade upp den i data på jobbet och hittade felet att den vad sönder, byte till en beg luftmassemätare och jag rengjord den  och raderade fel koden men bilen funka inte för de ändå.. så in och kopplade upp den ingen i data och sökte igenom allt och ingen fel hittas:( . men de roliga är att bilen funka kalas bra nästa gå att kör med den urkopplad och gå nu i något nödläge men de få för fet blandning och skjuter eldkvastar så nästa ko-fångaren bak flyger nästa bort,,  och jag gått över motorn på stargas för att se om de läcker med nej finns inget sånt. och haft borta gummibälgen mellan luftmassemätare och insugen och den är redigt. men finns de olika LMM? till bmw 320  e36 elle?och motorn heter M50B20. för jag köpte desamma lmm som satt där nr är 0 280 212 010 bosch. men de känns nästa som ett mekaniskt fel när data inte hittar något? men hoppas att de finns något så kan med bmw lite mera, hade varit bra att fixa de så man kan besiktiga smile

113 Inlägg
22 februari 2011
hade en bmw 320 -92 med bosch styrsystem på, körde ett bra tag utan lmm inkopplad men den gick lite oroligt på tomgången, gått därefter pajade lamdba, bilen gick fortfarande att köra men gick väldigt oroligt på tomgång men den ska fortfarande funka utan dem, kollat grenrörspackning?? är den paj kan den få fel mätvärde i lambdan och bidra till eldflammor annars vet jag inte, kollat olja och vatten så det inte är topp packning som gått??

10 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
okej tack för svaren..  men min går jätte bra på tomgången med Lmm ur kopplad blir värre om jag koppla in den då går den så illa, jadu grenrörpackningen är nog hel bruka höras rätt så fort när den blir trasig.. jag ha även kyl provtryckt den och de värka inte vara några fel .. men få väl koppla upp den igen i data och kolla lambdan mätvärde..

Sök