4304
Sök

Se skillnad Volvo 850 GLE och GLT??

6 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
Tjenare. Min kompis har en Volvo 850 från 93, Som det står bak på bilen GLT men i regbeviset och vägverket står det GLE. Hur ska man kunna veta säkert vilket av dessa den är?
Står inte 20v eller 10v på motorkåpan...

// Joel

Saabifierad
2 031 Inlägg
24 februari 2011
krokas skrev:
Tjenare. Min kompis har en Volvo 850 från 93, Som det står bak på bilen GLT men i regbeviset och vägverket står det GLE. Hur ska man kunna veta säkert vilket av dessa den är?

// Joel

Effekten, en GLT har 170 kusar medan GLE (Finns den kombinationen hos 850?) borde ha 140 kusar.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

6 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
Jo de vet jag... Men hur han ska se skillnaden när det står GLT bak på bilen, och GLE i papprena.

* Voff voff *
10 670 Inlägg
24 februari 2011
krokas skrev:

// Joel

Om det står "DOHC" på tändstiftskåpan är det en 10v, dvs en 140 hk GLE, och står det "20 VALVE" är det en 20v, dvs en 170 hk GLT!

För övrigt kan man nog säga att det är klart större chans att det står rätt hos Transportstyrelsen och i regbeviset än på bakluckan! Ett emblem är lätt att byta!

Du kan även kika ner mellan motorn och insuget i mitten och se om där finns en stag som går att röra på! Om det sitter ett så´nt där så är det en GLT (som alltså har variabelt insug, vilket GL/GLE/SE saknar)!

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (24 februari 2011)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Sök