T-U-R-B-O skrev:
det är makaniska insprutet som du säger det sticker upp ett rör som du säger som går ta bort lätt sticker man ner en insex där och justerar?
Jo stämmer bra, du skysterar bränslemängden där, har för mej skruvar man den nerot, ökar bränslemängden o skruvar man den uppot minskar bränslemängden.
Men skystera bara lite lite i taget & ut o kör så lär du märka skildnad, är man lätt på hand ska det gå skystera medan motorn är igång om den inte vibrerar för mycke.
Men tappa inte utgångsläget så du inte virrar bort dig helt ifal du skulle behöva gå tillbaxs till org läget.
Hur fungerar motorn förövrigt om du väl fått igång den ?
Har för mig det ska sitta kallstartsventil på din, om kallstarts temp givan är kass så kan den mata på för mycke bränsle, får helt fel värden.
Jag hade strul med att den sura ner min volvo 240 GLT 84a när den va kall, hade samma sorts insprut som dig fast min alu burk satt under insuget.
Kallstartsventilen sitter längst upp på insuget.
Kallstartstempgivaren sitter monterad på vänster sidan nära insuget cyl 4, nära torpedvägen i blocket.