4589
Sök

lås

110 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
#1
lås
Senast redigerat av T-U-R-B-O (26 augusti 2012)


94 Inlägg
1 mars 2011
#2
Har du den mekaniska insprutet med en slang från turbons sugsida som går fram till höger strålkastare eller lite bakom närmare fjäderbenstornet där det är en alu klump där spridar rörena går ifrån så går det skystera denna med bränslemängden med en insex, sitter mellan där spridarna går in o luftslangen går in, ska vara ett litet rör som sticker upp, ska vara en kula i detta rör som man får knacka bort sen i med insexsen, rätt liten men halv lång storlek, sen är det bara vrida åt ena eller andra hållet för mindre/mera soppa.

Men va försiktig när du vrider för mängden ökas/minskas väldigt mycke av minsta lilla du vrider.

Eller har du den gammla motorn med förgasarturbo ?
Senast redigerat av Hasselhoff666 (1 mars 2011)

Måste man så måste man.

94 Inlägg
1 mars 2011
#3
T-U-R-B-O skrev:
det är makaniska insprutet som du säger det sticker upp ett rör som du säger som går ta bort lätt sticker man ner en insex där och justerar? smile

Jo stämmer bra, du skysterar bränslemängden där, har för mej skruvar man den nerot, ökar bränslemängden o skruvar man den uppot minskar bränslemängden.

Men skystera bara lite lite i taget & ut o kör så lär du märka skildnad, är man lätt på hand ska det gå skystera medan motorn är igång om den inte vibrerar för mycke.

Men tappa inte utgångsläget så du inte virrar bort dig helt ifal du skulle behöva gå tillbaxs till org läget.

Hur fungerar motorn förövrigt om du väl fått igång den ?

Har för mig det ska sitta kallstartsventil på din, om kallstarts temp givan är kass så kan den mata på för mycke bränsle, får helt fel värden.

Jag hade strul med att den sura ner min volvo 240 GLT 84a när den va kall, hade samma sorts insprut som dig fast min alu burk satt under insuget.

Kallstartsventilen sitter längst upp på insuget.
Kallstartstempgivaren sitter monterad på vänster sidan nära insuget cyl 4, nära torpedvägen i blocket.
Senast redigerat av Hasselhoff666 (1 mars 2011)

Måste man så måste man.

1 008 Inlägg
2 mars 2011
#4
Annars är det skitvanligt att styrtrycksventilen jäklas på K-jet, då brukar dom oftast gå bra kall men sämre när den blir varmare.


94 Inlägg
4 mars 2011
#5
Om du tar bort slangen som går till insprutarenheten den stora slangen o trycker ner spjälet i botten o kör på starten borde det komma soppa om du får upp bränsletryck.

Spjälet sitter i den stora ALU saken jag skrev om tidigare.

Skulle det ändå inte komma någon soppa finns det några saker.
Bränslepumparna pumpar för dåligt, borde ändå komma ur spridarna lite soppa om inte pumpen e helt kass.

Igensatt bränslefilter.
Igensatt Spridare.
Igensatt munstycke i spridarenheten.

Du kan ju även lossa tryckslangen till spridareheten o köra på starten o se så det kommer bränsle till den.

Måste man så måste man.


Sök