3526
Sök

Dina mest korkade tabbar.

86 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Hehe, kom just att tänka på en grej jag gjorde i mina unga år. Jag var 15-16 och allmänt tankspridd. Jag misstänkte en ispropp i förgasarn på skotern. hur skulle jag nu lösa detta... så kom jag på den briljanta iden att gå och hämta en Tändare. haha. Som tur var kom jag på mig själv när jag stod hängandes över motorn. inget hände men de hade kunnat gå rätt illa. Detta kan nog vara det mest korkade jag gjort.

Har ni gjort några korkade tabbar?

En öl.. brukar leda till fler öl.

345 Inlägg
4 mars 2011
Var på träningsläger i Katrineholm för massor av årsen och när vi fick lite ledig tid på kvällen så gick vi ut på byn för att se vad som hände i denna lilla stad. Helt plötsligt får vi syn på ett släp från 1800-talets slut kändes det som. Förmodligen ett släp där man lastar höbalar, vi fick den briljanta iden att hoppa på detta släp som rymmer 15unga adrenalin kickade grabbar som skrattar högt i all världens fart i en nedförsbacke (observera att vi styrde med nån liknelse till "arm som ska kopplas till en traktor utan några som helst skydd) tills vi slutligen får ett möte med en bil och blir tvugna att köra rakt ner i ett dike och bokstavligen talat flyger 15grabbar all världens väg i diverse olika håll in i buskar. Fy fan va ont man fick men jävlar va kul man hade. big_smile

Supra Club Sweden

1 298 Inlägg
4 mars 2011
Skulle byta ena skärmen på 740n och fick tag på en skärm. Jag har ju gamla modellen innan -90 och jag visste mycket väl att skärmarna skiljer sig. Men tankspridd som jag var så tänkte jag inte på det just då utan slipade ner, lackade och klarlackade denna skärm som givetvis var till -90 och framåt och ni kan tänka er att jag blev förbannad när jag insåg mitt misstag... wink

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Meldem
917 Inlägg
4 mars 2011
RoberthR skrev:
Var på träningsläger i Katrineholm för massor av årsen och när vi fick lite ledig tid på kvällen så gick vi ut på byn för att se vad som hände i denna lilla stad. Helt plötsligt får vi syn på ett släp från 1800-talets slut kändes det som. Förmodligen ett släp där man lastar höbalar, vi fick den briljanta iden att hoppa på detta släp som rymmer 15unga adrenalin kickade grabbar som skrattar högt i all världens fart i en nedförsbacke (observera att vi styrde med nån liknelse till "arm som ska kopplas till en traktor utan några som helst skydd) tills vi slutligen får ett möte med en bil och blir tvugna att köra rakt ner i ett dike och bokstavligen talat flyger 15grabbar all världens väg i diverse olika håll in i buskar. Fy fan va ont man fick men jävlar va kul man hade. big_smile

hahahaha fyfan de måste ha vart en syn för bilföraren! lol

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

345 Inlägg
4 mars 2011
Mjo, han kom ut och frågade vad fan vi höll på med och muttrade (jävla stockholmare) =P haha

Supra Club Sweden

Forummoderator
18 117 Inlägg
4 mars 2011
Glömde den lilla detaljen med att byta till andra bultar när jag skiftade däck på min Golf 1:a för herrans många år sedan. Dåvarande flickvännens farsa var välbeställd och hade en fet mutterdragare i garaget som användes. Ett ljudligt "pang" fick mig att kolla lite extra bakom hjulet.

Hade just dragit i bultarna så hårt att bromsskivans slityta separerade från bilen... Fan.

Lite fjäsk för gubben som då inte ville ha min havererade Golf i sitt garage och jag kunde slänga mig iväg till Biltema i hans feta BMW 7-serie. Fast numera kollar jag noga på bultarna innan det skiftas däck!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök