Hejsan! Håller på och river låda på min bil just nu och allt gick bra tills jag skulle få ner själva lådan! släppte på växelspaken och diverse skruvar runt sprängkåpa osv... bröt med brytjärn och fick ut ca 1-2cm runt om! Men sen vägrar den släppa har våldat hur länge som helst .. låter nästan som ingående axeln fastnar när man juckar fram och tebax, nästan som att den tar i! Inte runt om sprängkåpan iaf!
Någon som har upplevt samma fel? :S känns jätte konstigt har rivit ett par lådor och aldrig har det varit så här krångligt!
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Hade isär en b23/m40 och satan va de satt. Fick lyfta ur motorn, hugga med spätt, kila in en kofot mellan block och sprängkåpa och slå på kofoten med största släggan för att få isär skiten ;P
Då satt de fast kan man säga...
Om du inte får isär de får du helt enkelt ta ur hela motorn är jag rädd.
Annars kan du ju pilla bort damasken till kopplingsarmen och spruta så mycket wd40 som det går på axeln, inte för att så mycket kommer träffa där det behövs, men man kan ju försöka...
Tänk på att bända på två ställen samtidigt, motsatt sida. då tar det bäst
Hade isär en b23/m40 och satan va de satt. Fick lyfta ur motorn, hugga med spätt, kila in en kofot mellan block och sprängkåpa och slå på kofoten med största släggan för att få isär skiten ;P
Då satt de fast kan man säga...
Om du inte får isär de får du helt enkelt ta ur hela motorn är jag rädd.
Annars kan du ju pilla bort damasken till kopplingsarmen och spruta så mycket wd40 som det går på axeln, inte för att så mycket kommer träffa där det behövs, men man kan ju försöka...
Tänk på att bända på två ställen samtidigt, motsatt sida. då tar det bäst
Då måste jag fråga hehe! Går det bra och hissa ur motorn runt grenrör och insug med lådan efterhängandes? Kommer de hålla tro? mvh
annars brukar de funka med spännband och dra ur den
Fixade sig .. rev ut lådan med motorn.. fick slita som ett djur ... till slut släppte den.. och lamellen satt snett som ini helvete och lagret som sitter i svänghjulet låg o chilla nere bakom lamellen heheheh