2368
Sök

LM-fälgar har fastnat

...has left the building...
4 474 Inlägg
4 december 2010
#21
Kan man inte nöja sig med att båda sätten KAN funka, i enklare fall räcker det med "slägga" i svårare fall har man kanske inget annat val än att köra med "lösa" bultar i snäva cirklar? Har inte sagt att släggmetoden inte funkar, men i svåra fall så är den metoden inte alltid den bästa!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
4 december 2010
#22
en planka och en pelar domkraft och kör mot hjulet på motsatt sida om man inte orkar att det låter så mycket eller inte har möjlighet att köra bilen (om man inte har motor eller kanske är full) smilesmile

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

140 Inlägg
4 december 2010
#23
Slägga, slå på däcket, inte fälgen wink

Allt som rör bilen, och lite till.

281 Inlägg
4 december 2010
Trådstartare
#24
Svärfarsan snackade om ättika med frun, jag tror han menade till bultarna som som satt fast också och redan är klara med spray. Men bör man inte kunna få ner något lösande även till fälgarna?

Om tråden spårar ur, svara här istället
http://www.motorforum.nu/index.php

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
4 december 2010
#25
Skruva på bultarna. lossa dem 2mm och kör lite. Ta ett däck i taget. när de lossat så hissar du upp bilen och byter däck. sedan lossar på nästa hjul.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

281 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#26
Att bara köra var det första jag provade igår. Jag lossade nu 2-3 mm som jag läst, backade ut mot garageporten, rivstartade och tvärnitade som min gummigubbe tipsade om. Då hände något ifram hörde jag och lossade ett framdäck. Osäkert om bakdäcken men fram är viktigast. Resten tar jag när dubbdäcken hämtats idag. Montering ingår om bilen tar sig dit.

Men fan vad allt såg rostigt ut.

Om tråden spårar ur, svara här istället
http://www.motorforum.nu/index.php

281 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#27
Bara ett däck lossnade med tvärnitar.
Hämtade ut 2 nya dubbdäck idag. Gummimannen rekade också körning med lösa bultar eller spraya allt vad det går överallt och bänd loss bakhjulet med spett från baksidan, bänd inte ifram för det kan skada framvagnen. Han visade det på hämtbilen som har trumbromsar bak, den andra bilen har skivor, jag tänkte inte på det då men verkar det bra att bända så?

Om tråden spårar ur, svara här istället
http://www.motorforum.nu/index.php

281 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
#28
Och tack för alla svar, bra med forum att hjälpa varandra.

Om tråden spårar ur, svara här istället
http://www.motorforum.nu/index.php

281 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
#29
Ett tips är att köra Värmepistol!

Vad händer om man lägger på vanligt fett sedan?
Senast redigerat av Notte (12 december 2010)

Om tråden spårar ur, svara här istället
http://www.motorforum.nu/index.php

39 Inlägg
12 december 2010
#30
Om inte hjulen sitter alldeles för jävligt går det att ta ett löst hjul och använda däcket som slägga; dunka allt man orkar mot hjulet som sitter fast.
Annars får man lossa någon gänga och köra lite i cirkel så det frestar sidvärts; DET brukar göra susen!

Mvh Johannes

281 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
#31
Det ordnade sig, jag sprayade i framhjulen, lossade lite och tvärbromsade i garaget, då lossnade dom. Svärfarsan är stark, han sprayade, väntade ett par timmar och tog loss dom med handkraft, så saken är utagerad och minnesvärd till nästa gång om det blir problem igen. Nu provkört några mil med 4 nya Hakka 7 smile Som tyvärr kostade 7000 för frun och då var dom billiga.

Om tråden spårar ur, svara här istället
http://www.motorforum.nu/index.php

KHRacing
6 mars 2011
#32
kenth66 skrev:
KHRacing skrev:
Vettemannen skrev:

Eller så kan man använda en 4x2-regel och banka på däcket!!

/Benny

det gör jag, funkar alltid !

allt mjukt är bra, bara man inte sabbar fälgen....idotiskt att lägga in att man skall köra med lösa bultar....

hehe jag har gjort det en gång i "ungdomen".. men vågade knappt säga det :-9

rostiga plåtsiar på en GTi 1:a.. men de lossnade inte ens då.

281 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
#33
Då måste dom suttit länge

Om tråden spårar ur, svara här istället
http://www.motorforum.nu/index.php

KHRacing
6 mars 2011
#34
Notte skrev:
Då måste dom suttit länge

Några år typ.

KHRacing
6 mars 2011
#35
Notte skrev:
Ett tips är att köra Värmepistol!

Vad händer om man lägger på vanligt fett sedan?

kanske inte så bra för hjullagret/damasken (även om den sitter på andra sidan)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
13 mars 2011
#36
Spakblock är din vän i de flesta lägen!

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...


Sök