Hejsan!
Jag har haft bilen i 1,5 månad nu, och för ungefär 14 dagar sen så hade jag inne bilen på verkstad (Bilia).
Pga att spännrullen till multiremmen lossade. Dom bytte då till en ny spännrulle, ny bult, och ny rem.
Dom påpekade då också att ABS-lampan lös (vilket jag vet om och ska åtgärda).
Och då menade dom på att motorlampan lyser pga det felet med ABS:en vilket jag har lite svårt att kunna förstå, jag trodde inte motorn och bromsarna gick på samma styrenhet, någon som vet något om det här?
Sen till det riktiga problemet. Efter att bilen varit på verkstad så började den gå lite oroligt, tomgången pendlade men försvann när bilen blev varm.
Sen efter 2 dagar blev den ännu värre, bluddrade och gick oroligt på tomgång, ibland vill den dö för mig, och går ryckigt, även när turbon kickar in vid 2500rpm, men efter 3000rpm så sticker den iväg, nästan som om turbon laddar max.
Jag har bytt tändstift två gånger. Kollat så jag har gnista, vilket jag har på alla fyra, men det låter som den misständer på en cylinder.
Satt dit originalluftfilter, testat att byta LMM, ingen skillnad.
Rengjort tomgångsmotorn och spjällhuset, kontrollerat alla slangar, och kan inte hitta felet.
Ska till verkstad med bilen imorgon och höra vad dom säger, men har inte pengar till det egentligen, kostar ju skjortan bara för en felsökning.
Så finns det någon vänlig själ där ute som vet vad det kan vara, det skulle verkligen uppskattas.
Mvh
Passat 1.8T -02 -- "Daily Driven"