3188
Sök

Detta föll ur porten till baslådan!?

Dope MF
213 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Halloj..

Hade min baslåda ståendes på rummet idag (urkopplad) och lyfte undan den när jag dammsög lite.. Helt plötsligt så ramlade en sak ur porten.. Detta måste ju vara en tinsel? Basen lät som den skulle i onsdags när den tog ur bilen..  Har just nu ingen möjlighet att provspela basen..

Hur ska man gå tillväga nu då? Onekligen märkligt detta?

http://img809.imageshack.us/img809/899/imag0040l.th.jpg
Senast redigerat av Gnomen (5 mars 2011)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 mars 2011
Ser onekligen ut så (om du menar det som går till membranet typ) hmm . Testa med ett AAA batteri, på kablarna å lyssna efter som det sprakar.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (5 mars 2011)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Dope MF
213 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
te_wik skrev:
Ser onekligen ut så (om du menar det som går till membranet typ) hmm . Testa med ett AAA batteri, på kablarna å lyssna efter som det sprakar.

Mvh Tommy

Testade detta nu.. Sprakar gör det varje gång baser "går utåt"

Jo jag menade tinsellederna som är till membranet.. Kanske ska skruva ur basen lite snabbt och kolla? Fast då kanske jag bryter garantin.. Lådan köptes i november.

3 187 Inlägg
5 mars 2011
Gnomen skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jo jag menade tinsellederna som är till membranet.. Kanske ska skruva ur basen lite snabbt och kolla? Fast då kanske jag bryter garantin.. Lådan köptes i november.

bara för att du skruvar ur basen så bryter du inte garantin på den, skruva ur och kolla, eller så går du till de du köpte den av, då kommer nog han skruva ur den och se efter.

Dope MF
213 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
big-jepp skrev:
Gnomen skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

bara för att du skruvar ur basen så bryter du inte garantin på den, skruva ur och kolla, eller så går du till de du köpte den av, då kommer nog han skruva ur den och se efter.

Har skruvat ur basen och kollat nu.. Ser inga tinslar alls ? hmm :S Borde vara två stycken vad jag förstått.

Får provspela helt enkelt.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
5 mars 2011
vad är de för bas?
är de enkel spole lr dubbla spolar?
?
Senast redigerat av christofer_k (5 mars 2011)

Dope MF
213 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
En Digital Designs 312 (Deras LE312 låda) med enkel 4ohm's spole..

Jag har aldrig kollat hur tinslarna sitter i en bas, utan utgick nu ifrån midbas/koaxial där jag såg att det fanns 2st.

15 Inlägg
5 mars 2011
Åk in till dem du köpte den av du om den låter konstigt, att du inte ser någon tinsel kan bero på att dom ibland syr in dem i spidern. Skulle först och främst gissa på att den som trillade ut har kommit dit i misstag då lådan sattes ihop.

Dope MF
213 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
darki skrev:
Åk in till dem du köpte den av du om den låter konstigt, att du inte ser någon tinsel kan bero på att dom ibland syr in dem i spidern. Skulle först och främst gissa på att den som trillade ut har kommit dit i misstag då lådan sattes ihop.

Detta har jag funderat lite kring.. Om jag nu ser rätt så ser det ut som om de går i spidern från både + och - på basen.. Denna tinsel som trillade ur skulle hur som helst ha varit för kort.. Måste avvakta tills nästa vecka innan jag kan provspela då jag för nuvarande inte har något slutsteg.

Dope MF
213 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Hehe ok smile Har nu studerat hela basen ordentligt och ser inga fel så detta borde vara en överflödig bit som antagligen hängt med när de satte basen i lådan.. Hör jag inga missljud eller konstigheter i veckan så är det nog ingen fara.. Men blev ändå jäkligt förvånad när den trillade ur porten tongue

Dope MF
213 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
Bumpar tråden lite med en update..

Basen är provspelad och med gott resultat smile Inga missljud eller något sådant.

Så slutsatsen är vell att delen som trillade ur hamnat i basen av misstag när lådan byggdes ihop smile

Sök