3764
Sök

Hur räknar bmw igentligen ? e30 320i stötdämpare ifram ?

51 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
hej nu vill jag ha lite hjälp av någon som kan ? jag har nu köpt dämpare 2 ggr och fått samma skit jag ska ha dämpare som är 45mm tjocka själva dämparna då men när jag fått dom så är dom bara 38 - 39mm vad ska man beställa för att få rätt tjocklek fjäderbenet är ju 51mm fattar inget :S hur kan det skilja så mkt eller jag ska ju ha dämpare som är 45 mm och jag vet ju inte om det är sport eller inte sport. kollade på kompisens e30 diesel och han har liknande fjäderben och likadana dämpare är de möjligt att nötterna som haft den innan bytt då ?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
30 mars 2011
har du 45mm fjäderben ska du ha tunna dämparna, har du 51mm fjäderben ska du ha grova dämparna.

eller var det jag som inte förstod frågan?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

51 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
NITROUS skrev:
har du 45mm fjäderben ska du ha tunna dämparna, har du 51mm fjäderben ska du ha grova dämparna.

eller var det jag som inte förstod frågan?

kan vara att jag skrev lite otydligt smile jag har fjäderben som är 51mm tjocka utvändigt och själva dämparna är ju 45 mm. ska man då beställa sport istället för icke sport dämparna jag har beställt inte sport 2 ggr nu och dom var 38 - 39 mm tjocka

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
30 mars 2011
då har du säkert fått dämpare till 45mm ben. säg till när du beställer att du ska ha till 51mm ben.

51 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
NITROUS skrev:
då har du säkert fått dämpare till 45mm ben. säg till när du beställer att du ska ha till 51mm ben.

ok för jag beställde nu idag ett par dämpare till sport istället så får hoppas det är rätt denna gång.
men vad menas med sport och inte sport ? är de tunna och tjocka dämpare då ?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
30 mars 2011
vart beställer du ifrån? sport kan betyda vad som helst, hårdare, gjorda för sänkningsfjädrar, målad i självlysande röd färg eller liknande.

51 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
NITROUS skrev:
vart beställer du ifrån? sport kan betyda vad som helst, hårdare, gjorda för sänkningsfjädrar, målad i självlysande röd färg eller liknande.

först beställde jag ifrån skruvat.se men det var sån lång leverans tid därifrån så åkte till en billig bildels försäljare i hemtrakterna och beställde dämpare för ej sport igen och det var exakt samma mått och grovlek som det var ifrån skruvat. så får väll hoppas att jag får rätt mått denna gång då jag beställde sporten.

Sök