Typ: Subwooferelement Maxeffekt Watt: 1300 W / 380 W RMS Högtalardiameter: 12 tum (25 cm) Frekvensomfång: 18-2000 Hz Känslighet dB: 89dB Monteringsdjup mm: Information saknas FS: 24,8 Hz Impedans: 4 Ohm Membranmaterial: Vakuumformad polypropen Qts: 0,37 Vas: 86,7 Liter
Är det 86,7 liter stor låda man ska ha per bas? alltså 173liter stor låda då? det är ju skit stor låda i så fall eller? Tacksam för all hjälp jag kan få, Inte så bra på detta:P
Den basen passar faktiskt både i sluten och basreflex när man kikar på EBP-värdet. Ska kika lite i WinISD hur det ser ut i olika lådor.
Jag lånar dig lite bara Angående programmet WinISD, vart har du fixat det? Har letat men inte hittat någonstans, annars kanske du kan hjälpa mig att kolla lite när det gället mått på lådan? Kan skicka PM angående detta Mvh Pappi
Jolle87: Den basen borde kunna köras i sluten låda på runt 30 liter och dämpull i lådan.
Basens Vas-värde betyder inte att man ska ha en låda som är lika stor som detta värde.
Vas betyder ungefär "hur många liter luft som fjädrar lika mycket som konens upphängning", det i sin tur innebär att när man stoppar basen i ett slutet utrymme som är lika stort som Vas så ska basen teoretiskt kunna spela ner till sin egenresonans(Fs).