hej! Någon som vet varför min golf 2 dödar generatorer jag har fått byta 3 st sen jag köpte den i början av feburari. Jag har dragit ny plus och jord kabel men de funkar ändå inte. Nån som vet vad de kan vara för fel?
Är det glapp kontakt och generatorn inte har nått motstånd så dör den för då kan den inte skicka iväg strömmen och strömmen blir kvar i generatorn och tar då dö på den . Rätta mig gärna om jag har fel men så har jag fattat det av att läsa andra trådar. Även ett dåligt batteri kan ta dö på generatorn om det inte tar imot laddning.
Är det glapp kontakt och generatorn inte har nått motstånd så dör den för då kan den inte skicka iväg strömmen och strömmen blir kvar i generatorn och tar då dö på den . Rätta mig gärna om jag har fel men så har jag fattat det av att läsa andra trådar. Även ett dåligt batteri kan ta dö på generatorn om det inte tar imot laddning.
Korrektamundo!
Det luktar ju glapp eftersom den kan lägga av och sedan börja ladda igen. Men som sagt: Får den ingat att ladda mot så dör den så småningom.
Tänds laddlampan när du är ute och kör och den slutar ladda? Eller märker du det på annat sätt?
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hade nog provat att dra en kabel från Generator till en "separat" laddlampa under huven och direkt till batteri. Fungerar det då så är det ju något med laddlampa eller glapp som stör.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!