2816
Sök

Golf mk 2 käkar generatorer

11 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
hej! Någon som vet varför min golf 2 dödar generatorer jag har fått byta 3 st sen jag köpte den i början av feburari. Jag har dragit ny plus och jord kabel men de funkar ändå inte. Nån som vet vad de kan vara för fel?

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 mars 2011
hur menar du med dödar?

laddar den inte? isf lyser laddlampan vid tändningsläget?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

5 198 Inlägg
31 mars 2011
HAR det fungerat men dom slutar funka ?

11 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Dom funkar i några dagar sen slutar dom ladda sen kan dom helt plötsligt börja ladda nån timme ibland.

5 198 Inlägg
31 mars 2011
moses1 skrev:
Dom funkar i några dagar sen slutar dom ladda sen kan dom helt plötsligt börja ladda nån timme ibland.

lyser laddlampan när du har tändningen på ? utan att ha bilen igång

11 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Ja laddnings lampan lyser när jag vrider på tändningen å slocknar när jag startar bilen.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
31 mars 2011
om den laddar till och från tycker jag det låter som ett kontaktfel någonstans.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

11 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Men de funkar ju direkt när jag stoppar dit en ny generator utan att ändra nå med kablarna ?

5 198 Inlägg
31 mars 2011
moses1 skrev:
Men de funkar ju direkt när jag stoppar dit en ny generator utan att ändra nå med kablarna ?

Glappt
http://www.startmotor.se/page/generator

http://www.audi200.se/aladdin/generator.htm

läsvärt

508 Inlägg
31 mars 2011
Är det glapp kontakt och generatorn inte har nått motstånd så dör den för då kan den inte skicka iväg strömmen och strömmen blir kvar i generatorn och tar då dö på den . Rätta mig gärna om jag har fel men så har jag fattat det av att läsa andra trådar. Även ett dåligt batteri kan ta dö på generatorn om det inte tar imot laddning.

Forummoderator
18 099 Inlägg
31 mars 2011
Skalman skrev:
Är det glapp kontakt och generatorn inte har nått motstånd så dör den för då kan den inte skicka iväg strömmen och strömmen blir kvar i generatorn och tar då dö på den . Rätta mig gärna om jag har fel men så har jag fattat det av att läsa andra trådar. Även ett dåligt batteri kan ta dö på generatorn om det inte tar imot laddning.

Korrektamundo!

Det luktar ju glapp eftersom den kan lägga av och sedan börja ladda igen. Men som sagt: Får den ingat att ladda mot så dör den så småningom.

Tänds laddlampan när du är ute och kör och den slutar ladda? Eller märker du det på annat sätt?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

11 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
Laddlampan börjar inte lysa när den slutar ladda utan jag märker de på annat sätt.

5 198 Inlägg
1 april 2011
moses1 skrev:
Laddlampan börjar inte lysa när den slutar ladda utan jag märker de på annat sätt.

Då finns rsik att laddlampan är trasig eller något annat glapp till lampan. EN fungerande laddlampa är ett krav på fungerande laddning

11 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
Har kollat och lampan funkar som den ska

Forummoderator
18 099 Inlägg
1 april 2011
Hade nog provat att dra en kabel från Generator till en "separat" laddlampa under huven och direkt till batteri. Fungerar det då så är det ju något med laddlampa eller glapp som stör.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

11 Inlägg
1 april 2011
Trådstartare
Jag har provat dra egen laddlampa å de blir ingen skillnad och den funkar som den ska

Sök