3213
Sök

Någon som kan svara på en snabb fråga ang saab fälgar på audi 100?

40 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
hejsan gott folk! jag har en audi 100 1984. den har bultcirkel 4/108 och ET 45. men har ett par saab aero fälgar som oxå har bultcirkl 108/4 men ET 33. hur blir det?,har inte lärt mig riktigt ännu så behöver veta om jag behöver spacers eller inte. om jag trycker på fälgarn utan spacer, kommer då saabfälgarna skrapa i fjäderbenen för fälgarna kommer för långt in eller blir det tvärrt om?, altså så fälgarna kommer länge ut?/ tacksam för snabba svar.

80 Inlägg
5 april 2011
lägre et medför att fälgarna hamnar längre ut så det är knappast troligt att de tar i fjäderbenet.

40 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
BigMack skrev:
lägre et medför att fälgarna hamnar längre ut så det är knappast troligt att de tar i fjäderbenet.

Klockrent svar! precis vad jag behövde veta smile

87 Inlägg
6 april 2011
Beror väl dock på hur bred fälgen är, om det är en 7 tum på dom med et45 och en 8 tum med et35.
Fanns dock någon sida man kunde mata in uppgifter på gamla vs nya fälgen för att se exakt hur mycket längre in / ut den kom.

40 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Sonaks skrev:
Beror väl dock på hur bred fälgen är, om det är en 7 tum på dom med et45 och en 8 tum med et35.
Fanns dock någon sida man kunde mata in uppgifter på gamla vs nya fälgen för att se exakt hur mycket längre in / ut den kom.

det är nog ingen fara, är liksom 195 däck på saab fälgarna smile

87 Inlägg
6 april 2011
jonaskarlsson skrev:
Sonaks skrev:

det är nog ingen fara, är liksom 195 däck på saab fälgarna smile

Jo orginal fälgar brukar väl vara 7 tum ofta.
Men lika bra man gör det klart så man inte tror 9 tums fälgar ska passa automatiskt bara för et måttet är "rätt" smile

1 327 Inlägg
6 april 2011
Saab aerofälgar på en Audi? Det kommer inte att se minsta vackert ut men det kan passa.

Sök