4183
Sök

Hur släpper man slav cylindern som sitter på sprängkåpan ??

16 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Jag håller på att ska renovera cylindern men får inte loss den från sprängkåpan, vet inte hur man ska göra så man inte har sönder den om den bara ska slås dän eller om den är skruvad på något vis. hur som helst behöver jag hjälp och en förklaring!! tack på förhand

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 april 2011
Vilken bil gäller det? Volvon?

Oftast sitter den fast men en eller två skruvar/muttrar.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 164 Inlägg
6 april 2011
Du behöver en speciell tång för det. Sitter en eller 2 st metallringar med öglor på som låser den. DU behöver detta verktyget. http://biltema.se/sv/Verktyg/Handverkty … mini-4-st/

Sedan är det bara ta loss ringarna och dra den bakåt. Bytte slavcylinder på min nyligen. Lossade jättelätt på min men donatorbilen fick jag såga sönder sprängkåpan på för att få loss.

1 168 Inlägg
6 april 2011
på min 940 (samma princip fast du kanske har vajer) är det en låsring på sidan som är bak mot bilen. lossa den och på 1bil lossnade den jättefint och på polarens satt den så in i. så ev får du släppa hydralslagen till slavcylindern och ta med den ner med lådan. men eftersom du bara ska renovera slavcylindern får du väl värma lite på örat och trycka som fan.

4 164 Inlägg
6 april 2011
jimmzzan skrev:
på min 940 (samma princip fast du kanske har vajer) är det en låsring på sidan som är bak mot bilen. lossa den och på 1bil lossnade den jättefint och på polarens satt den så in i. så ev får du släppa hydralslagen till slavcylindern och ta med den ner med lådan. men eftersom du bara ska renovera slavcylindern får du väl värma lite på örat och trycka som fan.

Sitter ju massa packningar i slavcylindern så akta så du inte bränner sönder dom, fast ska du renovera den får du kanske nya?

16 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
fick bort den tillslut. blev till att kapa ett snipp i fästet då släpte den!

Sök