3597
Sök

Audi A3 känns trög och svårrullad!

19 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
Jag har en Audi A3 1.8T -98 som jag ägt i 1,5 år nu. Den känns trög och som att den har svårt att rulla i högre hastigheter (100+). Ungefär som att bromsarna ligger på, men då hade väll skivorna blivit skållhetta efter ett par mil vilket dom inte blir!
När jag köpte bilen visade mätaren 240 km/h vid maxfart medans jag nu har svårt att komma upp i 200. Lägger jag ur växel och rullar i motorvägsfart saktar den ner alldeles för fort.

Jag hör inga missljud så har svårt att tro att det kan vara drivknutar eller liknande då jag kört den såhär i säkert 2.000 mil! Hjulinställning är gjord utan bättre resultat!
Vem jag än frågar så är det ingen som vet vad det kan vara för något fel och bilen fungerar i princip felfritt förövrigt. Samma sak oavsett om jag kör 15" eller 18" fälgar.

En annan sak jag undrar över är att när jag lägger i 2an och gasar så kan det glappa/klonka till innan det drar iväg, men inte på resterande växlar!

Kortfattat så känns det som att jag drar en släpkärra efter mig konstant, så ni kan tänkar er hur jävliga trött man blir på det här och undrar därför om någon vet vad fan felen kan vara?

Kan tillägga att länkarmar, stötdämpare och fjädrar runtom är bytt, styrleder och i princip alla bussningar i framvagnen är bytta.
Bakvagnen hör jag aldrig missljud ifrån! Kan det vara den ändå?
Senast redigerat av OJocke (10 april 2011)

19 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
Ingen som har någon gissning?

Kokar ris
923 Inlägg
10 april 2011
jag skulle iaf ha lyft upp bilen och känt på hjulen om dom rullar fritt, även fast bromsarna inte känns varma, bara för att få det ur luften.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
10 april 2011
Det kan vara hjullager med som är på väg att skära. Lyft bilen och känn om hjulen rullar lätt, gör det inte de, felsök...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Sök