3507
Sök

Audi s4 med defekt turbo.

19 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
Tja!

har funderingar på att köpa en audi s4 -99 med en defekt turbo, den har rullat cirka 18500 mil, men han som har den har även ett par rs4 aggregat som man får med så då kommer frågan finns det något annat som kan vara sönder runt omkring eller om det kan finnas något annat som kan krångla? o sen om det är krånglit att byta båda aggregaten? om man behöver lyfta ut motorn?
MVH.

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
15 april 2011
Så vitt jag vet behöver du lyfta motorn för att byta turbos!

Four rings to rule them all!

7 Inlägg
16 april 2011
Japp ur med motor gäller, sen så är ofta grenrören antingen spruckna eller dåliga.
Kan vara smart att uppgradera dom till rs4 också i samma veva.
Sen skulle jag kolla kopplingen när jag ändå höll på med att plocka ur motor.

Rumpmas
3 860 Inlägg
16 april 2011
Du får väl avgöra om du kan lita på säljaren. Jag antar att bilen inte kan provköras, så i värsta fall kanske motorn också är skrot när du väl bytt turbos?
Jag skulle i alla fall aldrig lita på säljarens ord om vad som är defekt och vad som fungerar om det int efinns möjlighet att kontrollera det.
Senast redigerat av Andromeda (16 april 2011)

982 Inlägg
16 april 2011
frågan är ju mest vad du får ge för den ?? såg den på blocket för 55..hoppas du prutat till 30 iaf..finns ju en just nu för 48 med trasig lmm köp den istället och slipp skruva

19 Inlägg
16 april 2011
Trådstartare
ok tack för svaren tror det dlir så att jag skiter i den, det känns som att det är för mycket pill med det o iom att den gått en bra bit oxå, så tror att det kan finnas en chans att det kan vara nåt annat som spökar oxå.

Administratör
11 960 Inlägg
16 april 2011
Korsposta inte trådar. Tråden skall endast skapas i ett forum (det som lämpar sig bäst). Postar du fel så ska du inte skapa tråden igen, rapportera istället första inlägget och be moderatorerna flytta tråden rätt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=211626

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök