3111
Sök

Vad kallas delen som man fäster dimljuslampan i ( s60-01)

467 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Hej.

Mitt högra dimljus har blivit matt på insidan av glaset, samtidigt som reflektorn typ smält litegrann. Plockade ur lampan ur den lilla elektronikklossen som lampan sitter i, och såg då att själva fästet som lampan sitter i är helt sotig och bränd. Så antar att det blivit varmt så att glaset skadats.

Behöver nu köpa en ny sån del.. Men vad heter den? Hittar inget på mekonomens hemsida. Vet inte riktigt vart jag ska leta. Det är alltså den lilla klossen som man sätter lampan i. och den klossen fäster man ju sedan i sockerbiten som kommer från motorummet i bilen.

Någon som har en aning??

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

519 Inlägg
17 april 2011
Tror du blir tvungen att köpa ett helt nytt dimljus...

467 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Men tror inte att den delen följer med dimljuset faktiskt.

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

377 Inlägg
17 april 2011
det är som Larschan säger du måste köpa ett nytt dimljus för den kontakten ingår i dimljusets sats.

467 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Ok då vet jag! Tack så mycket grabbar!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
18 april 2011
sockel?

467 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Hehe kan vara så enkelt... Men i vilket fall verkar den följa med dimljuset.. Blir ett nytt ljus

1 064 Inlägg
18 april 2011
Jag har iallafall köpt en sockel till Dimljuset löst.. från Volvo, dock till våran xc70, men borde väl gå till S80 med?

//Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

467 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
ok..  hmm.. ja men sockeln har typ brunnit så insidan på glaset har blivit helt matt.. så behöver ju ändå ett nytt..

1 064 Inlägg
18 april 2011
Hoffmeister2 skrev:
ok..  hmm.. ja men sockeln har typ brunnit så insidan på glaset har blivit helt matt.. så behöver ju ändå ett nytt..

Yes, då e det ju lika bra att köpa nytt glas också. Men ville bara informera att man KAN köpa de löst.. smile

Lycka till!

//Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".

Sök