4256
Sök

855 t5r Problem, felsökning

79 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
Tjena! har problem med tappat laddtryck från ca 1bar till 0.5.
alla slangar är bytta och kontrollerad , Lmm är också bytt.

bilen gick skit fint tills ja det börja bluddra lite sedan efter det har jag bara laddtryck på 0.5 bar.
Bilen bluddrar inget nu, känns som han går som orginal.

Tycker också han börjat  att han dra mycket soppa sedan detta hände och motorlampan är tänd.

Kan det vara magnetventilen?

Försöker kolla felkoder på A3 i felkodsdosan, men lampan lyser konstant just på A3,A2.
Men inga andra? Är det för att den är chippad eller vad är felet?

Tacksam för svar på någon av mina funderingar. // Robin:)

79 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
Bilen är chippad också? kan de ha någon påverkan på allt skit?

63 Inlägg
20 april 2011
Jag har samma problem som dig!

Jag bytte också alla vakuumslangar, utan resultat.
Upptäckte sedan en spricka i tryckröret som går in till spjället på insuget. Ska byta det idag och förhoppningsvis så löser det mitt problem iaf.

Jag kollade efter läckor genom att ta loss luftfiltret och sätta en påse/kondom med slangklämma på LMM:en och sen trycksatte det med 1,3 bars tryck från en luftkompressor via dumpventils slangen som går in till insuget. Sprutade lite "CRC Leakfinder" men såpavatten funkar lika bra. Lyssna efter läckor!

Men om du har felkoder så kolla upp dem och byt inget i onödan! Ryck loss kontakten till magnetventilen och kolla vad som händer med bilen!
Testa även med att rycka loss slangen till wastegaten MEN VAR JÄVLIGT FÖRSIKTIG med gaspådrag! Får du inget ladd då så är det troligtvis någon läcka, igensatt katalysator/dämpare eller dålig turbo.

Jag är inget proffs men jag har brottats med samma problem i 1 månad nu så jag har lärt mig lite på vägen! big_smile

4 571 Inlägg
20 april 2011
Det räcker med en tråd om samma sak, låser den andra.

79 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
jaa har fixat bilen, nu laddar han 1.0 bar igen,
släckte alla felkoder jag hade på lmm och lambdasond;)så nu spinner han fint igen;D

Sök