3630
Sök

Hur byter man kamaxel på en ford granada men 2.3´liters motorn..

141 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
#21
Hej nu sitter en ny kam i fixade sig med lagren tog lite svinto och fint papper på dem de var lite kanter inuti smile så nu går kam runt utan problem smile skönt  som satan

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
20 april 2011
#22
ivaldi skrev:
Sätt i en 2.0 pinto istället

Han har ju redan en 2.0 pinto i....

//Per-Arne

141 Inlägg
23 april 2011
Trådstartare
#23
fast den gick  åt helvete. ena lagret åkte ur sad plus att fick aldrig samma go i den som förut försökte ställa om tädningen men gick aldrig bra igen.. nu går jag i tankarna om att sätta i en b20 i den i stället.. eller något annat roligt men vill att de ska gå relativt snabbt och utan större ombyggnationer..

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
23 april 2011
#24
B20 känns ju lite 70-tal. Borde man inte byta till något roligare än orginalspisen?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
23 april 2011
#25
Dallemedballe skrev:
fast den gick  åt helvete. ena lagret åkte ur sad plus att fick aldrig samma go i den som förut försökte ställa om tädningen men gick aldrig bra igen.. nu går jag i tankarna om att sätta i en b20 i den i stället.. eller något annat roligt men vill att de ska gå relativt snabbt och utan större ombyggnationer..

Volvo B20? så fantasilöst... Köp loss en Sierra/Scorpio av valfri modell, fyra el. sexa, det e samma skit att ha. Dessa får man ju till skänks och motorpaketet ur en sådan är ju snudd på plugg and play på den du redan har.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

141 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
#26
jo jo hade ju inte suttet fel med en v8 i men ekonomin tillåter inte mkt nu haha.. ja de kanske hade varit något egentligen. men men  får fundera på hur en ska göra smile


Sök