3568
Sök

Styrservo fel på Volvo 740 Tic 1990:a

1 808 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Hej!

Jag har lite fel på 740:in, servon har slutat funkat, jag har bra med olja i och hittar inge lekage.

Jag skulle behöva lite tips vad jag ska kolla efter för vad för fel det kan vara.
Samt om Servo delar passar från en 91:ans 940 GL, tänkte på servopump, styrsnäcka m.m.

Bomba med tips.

Mvh Oskar

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

740 borde ha trepunktslänkage och kraftuttag
24 Inlägg
22 april 2011
Kollat så remmen är ok först och främst?smile

1 808 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Callez0r skrev:
Kollat så remmen är ok först och främst?smile

Remmen är fresh sant riktigt spänd, vet inte va mer ja kan kolla smile den är inge gladd eller va man ska säga, slak kansle

MOTÖRHEAD <3

740 borde ha trepunktslänkage och kraftuttag
24 Inlägg
24 april 2011
Åfan, men om den inte låg mot riktigt antar jag väl att du skulle få fin gnissel också.
Men om den är helt död verkar det ju konstigt, dåliga servos brukar ju hacka och tugga vad jag vet, men om den lagt ner helt?
Men skroten ska väl ha fler delar till Volvo än man behöver:)

1 808 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
Callez0r skrev:
Åfan, men om den inte låg mot riktigt antar jag väl att du skulle få fin gnissel också.
Men om den är helt död verkar det ju konstigt, dåliga servos brukar ju hacka och tugga vad jag vet, men om den lagt ner helt?
Men skroten ska väl ha fler delar till Volvo än man behöver:)

Mjoo men min är bara galet tungstyrd tongue undra om nått har rostat ihop i servon eller pumpen

MOTÖRHEAD <3

1 808 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
Ingen som vet om det är samma delar till en vanlig GL som till en TIC ?

MOTÖRHEAD <3

Bajsapa
316 Inlägg
24 april 2011
Gronwalls skrev:

vad jag vet så använde jag en "gl" pump på min tic.

1 808 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
muffl0n skrev:
Gronwalls skrev:

Passar med fästen å allt? vet inte om de är nån skillnad ens, inte så lätt å se när man inte har en GL bil här smile

MOTÖRHEAD <3

Bajsapa
316 Inlägg
24 april 2011
Gronwalls skrev:
muffl0n skrev:
Gronwalls skrev:

Passar med fästen å allt? vet inte om de är nån skillnad ens, inte så lätt å se när man inte har en GL bil här smile

kommer fan inte ihåg. men det skulle jag tro. jag tog ju pumpen till och med från en 940 gl till min 745:a - 86a. och det passade rätt på har jag för mig. ta loss din pump oh åk till skroten oh kolla på en. smile

1 808 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
muffl0n skrev:
Gronwalls skrev:
muffl0n skrev:

kommer fan inte ihåg. men det skulle jag tro. jag tog ju pumpen till och med från en 940 gl till min 745:a - 86a. och det passade rätt på har jag för mig. ta loss din pump oh åk till skroten oh kolla på en. smile

lära du lufta eller liknande efter det då? får annars åka till skroten på tisdag när de är öppet smile

MOTÖRHEAD <3

Bajsapa
316 Inlägg
24 april 2011
Gronwalls skrev:
muffl0n skrev:
Gronwalls skrev:

lära du lufta eller liknande efter det då? får annars åka till skroten på tisdag när de är öppet smile

har för mig att jag bara satte dit den. fyllde på lite vätska, satte igång bilen och vred lite på ratten. man ska säkert lufta på något sätt men för mig funkade det fin fint.

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
24 april 2011
den luftar sig själv, bara att vrida fullt ett par gånger åt båda hållen smile

~Andy~

Sök