Det är kännbart, svajar så att det känns hur bilen går bättre/sämre/bättre /sämre osv...lite högre upp i registret så stabiliserar sig dock laddtrycket utan svaj. Orginal så kan den på overboost (enligt min föra laddtrycksmätare) ge upp til 1-1,1 bar med 0,7-0,8 bars ladd normalt.
Gjorde en effektmätning på Elmia idag (TS Motorsport) och de mätte upp max laddtryck till 1,5 bar så min mätare verkar visa rätt. Effektmätning i sig var väl inte jättebra...205PS & 335Nm i motorn enligt deras mätning och 171PS på hjulen. Har dock läst att det kan diffa rätt mycket beroende på vem som gör mätningen och vilken typ av rigg de använder. En sak som dock stod klart är att den går lite fett, AFR var nere så lågt som 10 allt eftersom laddtrycket sjönk upp mot varvstoppet...men det är en annan historia
The quest goes on...
MVH /Per