4213
Sök

Laddtryck 850 t5

947 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
#1
Tja jag har lite problem med mitt ladd tryck i min T5:a. Den laddar enbart 0,4 och den har hög tomgång så vad kan vara fel? Hört att den är i nått nödläge utav en kompis och om den nu är det hur får man den ur det läget? snabbt svar vore tacksamt smile


8 252 Inlägg
22 april 2011
#2
Enda sättet att få dem ur LH-läge är att laga felet. Läs ut felkoderna och jobba vidare därifrån? För annars blir det bara en massa gisningar. Du har kollat så att alla slangar och sånt är helt och sitter som dem ska och att spjället är rent och stänger och att tomgångsmotorn verkar vara ok?


947 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
#3
Marlboroman skrev:
Enda sättet att få dem ur LH-läge är att laga felet. Läs ut felkoderna och jobba vidare därifrån? För annars blir det bara en massa gisningar. Du har kollat så att alla slangar och sånt är helt och sitter som dem ska och att spjället är rent och stänger och att tomgångsmotorn verkar vara ok?

är lite osäker på om jag satt vakuum slangarna fel då jag satte i motorn i caben. Ifall det är nått sånt som kan spöka?


8 252 Inlägg
22 april 2011
#4
I spå fall ska du ha gjort en rejäl felmontering av vacummslangarna, men visst är det möjligt.


947 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
#5
Marlboroman skrev:
I spå fall ska du ha gjort en rejäl felmontering av vacummslangarna, men visst är det möjligt.

hittar ingenstans på google lr någon sida heller om hur dom ska vara kopplade. Annars har jag kopplat in allt som det var i bilen det satt i å då gick motorn bra


8 252 Inlägg
22 april 2011
#6
Inte så svårt att koppla in dem. en slang går från evap till insuget. Sen går alla utom de 3 slangarna till magnetventilen till vacuumträdet på insuget. Dem till mv går från den till wastegate, kompressorhus på turbon och inloppsröret. Du råkar inte ha glömt den mellan magnetventil och inloppsröret eller vacuumslangen som går till värmaren till vevhusventilationen?


947 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
#7
Marlboroman skrev:
Inte så svårt att koppla in dem. en slang går från evap till insuget. Sen går alla utom de 3 slangarna till magnetventilen till vacuumträdet på insuget. Dem till mv går från den till wastegate, kompressorhus på turbon och inloppsröret. Du råkar inte ha glömt den mellan magnetventil och inloppsröret eller vacuumslangen som går till värmaren till vevhusventilationen?

får ta och kolla upp det där. Något vakum uttag fanns inte på vevhus ventilationen har ja för mig


63 Inlägg
947 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
#9
stoneman skrev:
http://www.matthewsvolvosite.com/forums … php?t=6941

Där har du diagramet!big_smile

tackar men det är en del som inte stämmer jämfört med min :S

jag har tex ingen chech valve, solenoid valve, ARW. Varför går det så många vakuum till inloppsröret från luftfiltret på diagrammet då det i verkligheten bara finns ett uttag för vakum?



Sök