3546
Sök

Frågor om regning av cab bl. a

213 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
#1
Har lite olika frågor jag skulle vilja ha svar på. smile
Och kommer kanske nå fler frågar senare.. smile


Fråga 1
Skulle veta lite mer exakt vad det kostar med regning av en 744 till cab. Har läst att det kostar typ 4- 5000kr.
Från besiktigad personbil till besiktigad cab alltså.

Fråga 2
Vad är det för minimummått på profiljärnen man förstärkar längsmed bilen ? Och måste det vara klätt med plåt på sidan som man kan se på andras, eller är det mest för att det ska se bättre ut ?

Fråga 3
Hur fäster man bältena fram ? Då man kortar b-stolpen..

Fråga 4
När man bygger om en 744 till limo, måste man skära isär bilen och förlänga ? Alltså, får man inte skarva ihop två bilar ? Blir ju bara en skarv då, och alltså starkare. Även smidigare

Fråga 5
Får man bygga och regga en cab-limo, av volvo 744, eller 854 ?

Fråga 6
Får man bygga och regga en hmm.. vad ska man kalla det,  halvcab-limo ?


Föredrar vänliga svar, och inte SÖÖÖK eller liknande.. smile

Med Vänliga Hälsningar


2 Inlägg
27 april 2011
#2
1.
har inte priset exakt i huvet, men har för mig jag pynta typ 4 lakan all-togheter, vilket innebär en bygg-bes. hos en sfro agent, sen en färdig.bes hos en sfro, sen en reg.bes hos bilprovningen. sen en vanlig bes.
detta ligger mycket riktigt på 4-5000 om du inte behöver någon ombes, notera att det max får gå ca: 3 veckor mellan sfro bes. och bilprov. bes.
(bes = besiktning)
2.
regler för att bygga cab finns på sfro's hemsida:
http://www.sfro.com/index.php/cab-bygge

Vad sidoplåtar beträffar kan jag inte svara på, jag behövde inte det (bilder på mitt bygge på min sida)
men regler ändras ju konstant, kolla med sfro

3. bulta i b-stolpen? det gjorda jag, inga konstigheter, dock vill du svetsa på en förstärknings plåt på insidan innan du stänger stoplen smile

4./5./6. No idea
Senast redigerat av SweAvTech (27 april 2011)

-=- Salta killar spikar ihop bilarna själva -=-

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
27 april 2011
#3
4. Varför? Det finns ju färdiga Volvo-limpor
5. Klart att man kan cabba en limo, men räkna med fetmycket förstärkningar & arbete.
6. Varför skulle man inte få det? Men skulle knappast tro att det är skitlätt...

Hör med sfro men i ditt läge skulle jag helt klart köpa en färdig limo, att skarva en självbärande kaross är fan inte lätt. Jag skulle inte ge mig på det, för det första ska det bli skottrakt & dessutom tillräckligt hållbart.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...


Sök