2970
Sök

Tinly och audiomoods [bra/eller bara skit?]

112 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Som topic.. ska köpa det av en kompis för 1000-lappen, en låda med 2st 12" audiomoods basar och ett "tinly" slutsteg på 800w 5ch.. låter som rena rama kines påhitt.

Men han har inte använt dom mycket, mest bara spelat och kollat så dom funkar bra.

Har ni hört talas om märkena, sökt på google osv men får inte direkt många träffar, Orkar man lägga ut 1000-lappen på ljudet eller finns det bättre för samma pris ungefär?

Tror det är ett sådant:
http://www.tinly.cn/eBusiness/EN/produc … oductid=79
Senast redigerat av Ygden (28 april 2011)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
28 april 2011
Ygden skrev:
Som topic.. ska köpa det av en kompis för 1000-lappen, en låda med 2st 12" audiomoods basar och ett "tinly" slutsteg på 800w 5ch.. låter som rena rama kines påhitt.

Men han har inte använt dom mycket, mest bara spelat och kollat så dom funkar bra.

Har ni hört talas om märkena, sökt på google osv men får inte direkt många träffar, Orkar man lägga ut 1000-lappen på ljudet eller finns det bättre för samma pris ungefär?

Vi säger så här.. Vad tror DU att man får för en tusenlapp?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

309 Inlägg
28 april 2011
Tokken skrev:
Ygden skrev:

Vi säger så här.. Vad tror DU att man får för en tusenlapp?

Förmodligen får man inte mkt för en tusenlapp. Men som din fråga var, kan man hitta något bättre för det priset? Borde vara svårt att hitta.
Så JA du borde köpa det för det priset, för tror inte du hittar något bättre för 1000kr smile

112 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Jo, de är rätt bra pris och skulle vara gött med nått ljud såhär in på sommarn, man kan ju alltid köpa bättre senare så

Team dBakuten
3 453 Inlägg
28 april 2011
Ygden skrev:
Inte ett skit skulle ja tippa.. ett bra steg kanske

Jag lägger en tusenlapp på bara diskanter..

Nej Tinly är riktigt dålig kinaskit.. kort och gott.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

112 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Men du tror att dom kommer kunna spela iaf en månad eller så ? ska ju bara trots allt ha basarna i steget, inget annat, tror du man törs brygga basarna i steget ? är ju 5 channel så, är inte direkt bra på ljud eller ström.

Och audiomoods, hört talas om detta märke ?

1 523 Inlägg
1 maj 2011
Ygden skrev:
Men du tror att dom kommer kunna spela iaf en månad eller så ? ska ju bara trots allt ha basarna i steget, inget annat, tror du man törs brygga basarna i steget ? är ju 5 channel så, är inte direkt bra på ljud eller ström.

Och audiomoods, hört talas om detta märke ?

hade audiomoods basarna i min gamla a-traktor och det spelar ej bra! skulle hellre satsa på mds/gas/zachry

219 Inlägg
1 maj 2011
Tokken skrev:
Ygden skrev:
Inte ett skit skulle ja tippa.. ett bra steg kanske

Jag lägger en tusenlapp på bara diskanter..

Nej Tinly är riktigt dålig kinaskit.. kort och gott.

jo fast då tror ja du lägger mer pengar på kablar än va killen vill lägga på hela sin anläggning. hehe. så de är ju en kass jämförelse.

får nog hålla med va någon i tråden skrev. du hittar nog inte 2 basar o steg för 1000kr som är varken bättre eller sämre. de är garanterat skit grejer. men vill du bara ha något som poppar på i bruksbilen och inte har billjud som stort intresse så skulle ja nog inte fundera.

112 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
Kopplat in grejerna nu, spelar varken bra eller dåligt, inget att klaga över då man bara slängde ut 1000-lappen så.. Får vara nöjd än så länge smile

4 074 Inlägg
3 maj 2011
Ygden skrev:
Kopplat in grejerna nu, spelar varken bra eller dåligt, inget att klaga över då man bara slängde ut 1000-lappen så.. Får vara nöjd än så länge smile

Va bra då! smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Dolk
146 Inlägg
3 maj 2011
Jag har grejer för ca 5.5K (4 midd, 4 diskanter och ett slutsteg) för exakt samma peng som garanterat spelar bättre smile

DLS MS5A är helt okey grejer smile

Team dBakuten
3 453 Inlägg
3 maj 2011
Dolkis skrev:
Jag har grejer för ca 5.5K (4 midd, 4 diskanter och ett slutsteg) för exakt samma peng som garanterat spelar bättre smile

Möjligt, men ett bra framsystem kräver en mycket bra installation för att lira bra.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Dolk
146 Inlägg
3 maj 2011
Tokken skrev:
Dolkis skrev:

Möjligt, men ett bra framsystem kräver en mycket bra installation för att lira bra.

Nja jag drog mer eller mindre bara in skiten i min gamla 740, spelade riktigt bra när jag krämade på och hadde tillräckligt med batterikraft i bilen smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 206 Inlägg
3 maj 2011
Tokken skrev:
Dolkis skrev:

tyvärr är sällan orginalhålen speciellt bra..har mycket att önska över min instaltion i min 850 med up5i kittet

men klart bättre än orginal..men fortfarande inte i närheten av samma tryck som i min gamla 240 med ett r5 kitt som jag köpte 96 eller så har man blivit kräsnare smile

Kör fort så hinner inget hända...

282 Inlägg
3 maj 2011
Growe skrev:
Tokken skrev:
Dolkis skrev:

tyvärr är sällan orginalhålen speciellt bra..har mycket att önska över min instaltion i min 850 med up5i kittet

men klart bättre än orginal..men fortfarande inte i närheten av samma tryck som i min gamla 240 med ett r5 kitt som jag köpte 96 eller så har man blivit kräsnare smile

Instämmer, jag kör med ett DSL-UR35i kitsystem i orginalhålen och det spelar inte heller riktigt så bra som jag vill. Det som fattas är trycket från middarna men då krävs det nog att man gör om lite i dörrsidorna så att de får sig en liten låda.

Fri fart för ett fritt folk!
14 206 Inlägg
3 maj 2011
Memoria skrev:
Growe skrev:
Tokken skrev:

Instämmer, jag kör med ett DSL-UR35i kitsystem i orginalhålen och det spelar inte heller riktigt så bra som jag vill. Det som fattas är trycket från middarna men då krävs det nog att man gör om lite i dörrsidorna så att de får sig en liten låda.

japp får den känslan oxå visst jag känner midarna när jag spelar så pass att byxorna fladdrar men trycket förmedlas inte riktigt till öronen även om det är bland det bättre jag hört utan att vara tävlingsbyggen

Kör fort så hinner inget hända...

Sök