4116
Sök

Volvo 945, startar bara ibland. förhöjd tomgång med..

7 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
hej. big_smile
Jag har det där felet på mmin bil som ingen vill ha.. Ibland startar bilen, ibland inget. Ibland händer det inget på nyckeln när jag vrider om heller. Och det vet jag har med startmotorn att göra. Men det andra, han bara står och tuggar, men tänder aldrig liksom riktigt till. Sen får den stå i ett par minuter och ibland till ett par timmar så brukar den starta igång.
Sen blir det förhöjd tomgång också.. What is wrong liksom? Roligt att köpa en bil som man måste skjuva igång hela tiden, för då startar den.

Alltså sammanfattning då, startar ej, bara ibland. Startar när jag skjuver igång den eller rullar och slänger i backen när ja åker hemifrån.. hmm

Hallgivare har ja bytt.. Så den äre inte.
Vore tacksam för svar!

Det är en Volvo 945- 91 GL 134Hk

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 maj 2011
Sopparelä & Lmm är ju två ständiga favoriter på dom där, men att startmotorn muppar borde ju vara lätt att lösa. När den inte startar, hur yttrar det sig? Tänder den? Luktar det soppa? Sök runt lite i forumet, detta avhandlas minst 2 gånger i veckan.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

7 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
de luktar bensin när man kört med den och ställer ner den. startar den inte luktar det också mkt bensin. Lamban är ju nästan nybytt av den förra ägaren. men den stoppar ju aldrig när den väl startat, de som är skumt. Och de hörs att bränslepumpen går, de som också är skumt..
Den försöker tända till, men vill inte riktigt liksom.
Senast redigerat av JennyAhs (4 maj 2011)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 maj 2011
Hmm? Inga felkoder? Har du 2 pumpar på den där? Kan ju vara en kass förpump men det låter ju mest som tändfel. Nästa gång den vägrar så får du väl kolla gnistan. Fördelare som är full med olja kan bete sig ganska oregelbundet tex. Det är alltid svårt när felen inte är konstanta.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

7 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
Okej smile får testa det, tack big_smile

Sök