4176
Sök

Konstig bränsletryck vid halvtank

570 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
volvo 744 GL LH2.4 med B230fk motor

Tjenare

monterade bränsletrycks regulator en malpassi linjär ställde upp trycket på 3bar vid vaccumslang inkopplad,
laddar ungefär 1bar med turbo.

när jag laddar på med fulltank visar bränslemätaren 4.0 precis som den ska göra när turbon laddar.

men under halv tank och motorvägs körning 120km/h 2700 varv ligger bränsletrycket på 3.7 bar med -0.3 på turbo mätaren,

har bredbandslambda och den visar att bilen går tunt men känns som om bilen kvävs..

jag kör med original bränsle pump, tror den har suttit där sen bilen var ny, kan denna vara på bummen imed den beter sig så?

kan tilllägga att jag kör med 850 t5 spridare de orangea hög ohm.
tomgången ligger väldigt lågt 500varv varför vet jag inte.

Någon som kan hjälpa mig med detta?

mvh

570 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Ja de får.nog bli en walbro 255l/h

8 250 Inlägg
9 maj 2011
Knas med mindre än hälften i tanken..? Det är inte så att din tankpump har gett upp? Då brukar man ju få såna fenomen.

570 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Knas med mindre än hälften i tanken..? Det är inte så att din tankpump har gett upp? Då brukar man ju få såna fenomen.

Alltså jag vet itne har inte rört tanken bara för gamla tankamaturer är så känsliga med rostiga rör och allt de där. men jag ska fixa en walbro pump och kolla igen:) hoppas på bättre resultat.

sen med att jag har 500 varv på tomgång vet jag itne, jag har kollat läckage och allt men där är inga läckage har bytat tomgångmotor och det hjälper inte.

någon som kan hjälpa på detta?
Senast redigerat av Stizzsee (9 maj 2011)

Sök