1814
Sök

Ebay, paypal

80 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
hej!

Jag sökt runt lite på internet men har inte fått något bra svar om paypal.
Jag ska beställa fjädrar till bilen från Ebay.de och betala med paypal.

Och nu undrar jag hur det fungerar med paypal.
om någon kan vara snäll och förklara lite mer detaljerat, är denna tjänst förskottsbetalning eller är det så att pengarna överförs när du får paketet hem till dig?

Mvh Denis

12 086 Inlägg
10 maj 2011
Det finns två sätt, det ena är att man gör en banköverföring till sitt Paypal-konto. När man har pengarna på sitt Paypal kan man sedan betala säljaren på ebay.

Det andra alternativet (som jag antar att de flesta använder sig av) är att man ansluter sitt kontokort till Paypal. På så vis dras pengarna automatiskt från ditt konto när du betalar. Kortnumret stannar hos Paypal och syns aldrig av säljaren (lr någon annan).

Jag vet att UPS har en tjänst som heter COD (Cash On Delivery) vilket fungerar som postförskott/efterkrav. Jag har sätt att få tyska säljare accepterar den betalmetoden, men 99% av alla säljare på ebay världen över vill ha pengarna först, sen skickar dom paketet.
Senast redigerat av JapMax (10 maj 2011)

80 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
JapMax skrev:
Det finns två sätt, det ena är att man gör en banköverföring till sitt Paypal-konto. När man har pengarna på sitt Paypal kan man sedan betala säljaren på ebay.

Det andra alternativet (som jag antar att de flesta använder sig av) är att man ansluter sitt kontokort till Paypal. På så vis dras pengarna automatiskt från ditt konto när du betalar. Kortnumret stannar hos Paypal och syns aldrig av säljaren (lr någon annan).

Jag vet att UPS har en tjänst som heter COD (Cash On Delivery) vilket fungerar som postförskott/efterkrav. Jag har sätt att få tyska säljare accepterar den betalmetoden, men 99% av alla säljare på ebay världen över vill ha pengarna först, sen skickar dom paketet.

jaja, så paypal är ett förskottsbetalningsprogram då. fast man får tillbaka pengarna om man inte får varorna?

595 Inlägg
10 maj 2011
Det fungerar perfekt. Kolla säljarens betyg bara. Aldrig haft problem på eaby. handlat där i flera år utan något problem! smile

12 086 Inlägg
10 maj 2011
Mahovic skrev:
JapMax skrev:

jaja, så paypal är ett förskottsbetalningsprogram då. fast man får tillbaka pengarna om man inte får varorna?

Nej, Paypal är en tjänst som gör att man enkelt och säkert kan betala med sitt kontokort.

80 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
ok smile då fattar jag

80 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
Tompisen skrev:
köpa coilovers eller? smile

ne har beställt sänkningsats 60/60. höger fram fjäder gick inte genom besiktningen så tänkte att jag köper alla 4 nya smile

Sök