3298
Sök

Saab 93 04 Problem med hajantenenn

3 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
#1
Hejsan!

har en problem med mottagningen till radio i bilen vet inte om det beror på min hajanten..

Mottagninen till fm radion är okej men kan tappa mottagningen ibland gäller samma med min fm motagare till iphone.  Men största problemet är när jag sätter på värmeknappen till bakrutan då tappar radion typ mottagningen helt man hör va dom säger med det typ traslar som bara den på alla kanaler.Kan det vara antenen som är sliten? vet inte hur jag ska göra för att få reda på varför radion beter sig så när bakrutevärmen är på.

nån som har varit med om samma fel?


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
10 maj 2011
#2
Om jag nu inte minns helt tokigt så är hajfenan till för GPS-mottagaren, radioantennen sitter i bakrutan. Har själv samma "problem" som dig, kör dock sällan radio och nästan aldrig ihop med elbakruta så det gör mig inget, men det ska tydligen gå att lösa med nån typ av signalförstärkare som monterats från fabrik på en del bilar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
#3
ah det kan det vara har 0 koll själv faktiskt=( billar har inte varit mitt intresse men nu när man har en saab så är de en annan sak=). får börja lära mig suksesift=)

kör sällan radio heller men i vintras körde jag iphon med fm sändare (spotyfi) mm=) då behövdes elvärmen på ett tag. trött på alla repiga cd skivor i bilen som jag aldrig kan lära mig hålla ordning på=(.

får köra in till saab och se om dom har nån tips hur jag ska lösa det=)

tänkte jag ska fiksa lite nytt  ljudutrustning inom kort. tänkte om jag skaffar nån ny med usb uttag eller nåt då slipper jag den dumma fm sändaren till iphone.
Senast redigerat av okepoke (11 maj 2011)



Sök