Hej, jag behöver er hjälp med fälgval till min bil. Bilen i fråga är en E30 325iX med M-Tech II-breddare och jag är riktigt sugen på ordentligt feta tyskstuk-fälgar eller liknande. Fälgarna som sitter nu ser helt ok ut, men jag vill ha lite mer bredd! Har tittat och dreglat på mycket men behöver hjälp med vad som skulle sitta som ett smäck!
Jag älskar vita fälgar, jag ogillar helsvarta(svarta med polerad fälgbana etc. kan fungera) fälgar. Så vitt är alltså ett fantastiskt stort plus! Helsvarta går bort direkt. Vill inte behöva kapa skärmar eller valsa mer än ytterst lite. Spacers funkar, och snart kommer coilovers på så att det blir lite mer utrymme i hjulhusen.
Hade tänkt mig 16"-17" fälgar med bredd på 9", helst inte smalare men gärna bredare, om det nu mot all förmodan går
Skulle t.ex. de här fungera;
Rota GTR.
Eller de här;
Works VS-XX.
Eller ska man satsa på mer tyskstuk och bredare fälgbanor? Har en uppsättning av de här på E36:an, dock ej polerade;
OZ Futura Split 17"
Och hur fungerar det med olika bredd fram och bak på en 4WD? Spelar det någon roll/påverkar det körningen negativt? Kommer köras relativt hårt, dålig på att putsa
Många frågor och funderingar, men tar gärna emot tips på alla typer av schyssta fälgar till E30, bredd går före storlek. Ber pre-emptivt om ursäkt ifall detta inte passar in i forumet eller hamnat fel eller är bloggmaterial etc. etc.