glömde tillägga att de va konstant 12v när tändningen va på, annars är det inte.
kanske lät lite konstigt när jag skrev de förut, tänkte på de nu när du skrev inlägget.
jo dom ska klippa strömmen men om jag kopplar in relät till fläktarnra så går dom inte på försn allt är av och är nog inte så smart att ha dom på hela tiden tills jag skall starta bilen igen vilket jag inte kan göra
.
men om jag ska koppla som du säger så måste jag ju skaffa tidrelä..
Nej sitter inget NC-Relä till fläktarna utan sitter ett NO-Relä där nu.
relät får ju signal från temågivaren då när de är förvarmt.
eller vänta nu får se nu måste jag blandat ihop svenska och engelska inom NO och NC kretsar
NO = öppen krets måste alltså vara att den är igång inte sant?
NC = stängd krets och ingen ström flyter igenom?
hehe märks att man sov mycket i skolan när man gick där
Men om de nu sitter ett NC-relä där nu från början, måste de väl gå att ha ett NO relä före som går från timern till relät till fläktarna? fast kommer ju fortfarande inte att hända något försn strömmen är bryten.
måste hitta 0/1 i timer funktionen alltså inte från dom kablar som går in i tändningen från timerns relä utan i controllern om vi utgår från märkningarna på gerjerna i länken du skickade.
förstår du hur jag menar? känns som jag bara skriver utan en vettig mening :S