Tjooo!
För snart 2 månader sen köpte jag lite bilstereosaker till min bil.
De blev då bl.a. just ett MDS T3 steg..
Förra söndagen började det bråka med mig....
Jag hörde en bra låt på radio(ja jag lyssnar på radio ibland också! Rockklassiker <3) Så jag skruva upp volymen o de skorra lite efter den kassa mottagningen jag hade vid tillfället(är kass mottagning i hela min stad typ
)
Men jag hörde ingen bas, så tänkte bara "nehe.. de va kass.. en låt utan bas"
Så jag slog över till mitt usb minne istället o drog igång en låt där o spela....
Men ingen bas heller..
Så jag öppna bagaget o kolla, Slutsteget lyser blått...
Alla säkringar är hela.
Det lyser INTE på den lilla baskontroll/dosan man kan/ska dra in i bilen o kunna skruva upp o ner basen med.. Där sitter annars en liten grön diod på den som ska lysa när steget är igång.
Men den lyser då som sagt inte!
De va runt en vecka sen jag märkte att de inte funka som de skulle, så jag har dragit ut säkringen på strömsladden o lagt den inne i bilen..
och det sjukaste har varit, att under den dagen då jag märkte att steget började klydda med mig så gick de ändå igång lite snabbt 2 ggr.. (jag tänkte inte så långt att jag skulle ryckt ut säkringen från början o köra utan, så när jag först kom hem till en kompis o skulle köra därifrån så starta steget upp lite snabbt "bomp" lät de i bagaget och de lös på min lilla dosa inne i bilen.. men bilen dog för mig så när jag vred om nycklen igen så gick de inte igång..
Och lite senare gjorde den likadant, de small igång men bilen dog för mig..)
Nu hade vi rätt kallt förra veckan, och de var lite varmare under helgen... jag vet inte om de kan ha bildats lite kondens o blivit småttfuktigt eller nått så de är därför de jävlas?
Tänkte jag skulle tvätta bilen idag o limma på min vinge på bilen som kusinen knäckte fästena på..
men tänkte då skruva av steget o lägga in de inomhus så de får legat ett litet tag i rumstemperatur iallafall..
Men vad tror ni kan vara fel annars om de inte går igång sen?