2942
Sök

Problem med milijoner svartmyror i köket/huset hur bli av med dem?

511 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Som topic hur blir man lätt av med milijoner svartmyror inne i huset?Några snabba tips/knep att dela med er av? smile

Mvh

?

6 638 Inlägg
15 maj 2011
Hitta var de kommer ifrån och häll dit "Myrr"

De/Dem

511 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Malheus skrev:
Hitta var de kommer ifrån och häll dit "Myrr"

okej,jag är inte där just nu men ska kolla sen smile

?

1 215 Inlägg
15 maj 2011
håll dig på övervåningen om du har sådan så slipper du se dom wink
Senast redigerat av Pavva (15 maj 2011)

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
15 maj 2011
Ring anticimex.. Skadedjurs bekämpning ingår i stort sett ALLA hemförsäkringar..

Vill du försöka själv finns det sånna där gröna dosor men gift att lägga ut.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

211 Inlägg
15 maj 2011
ställ bort allt sött som ligger framme så kanske dom far bort smile

"Wheelgap is like a vagina. The more fingers you get in, the worse it is."

511 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
nonat skrev:
ställ bort allt sött som ligger framme så kanske dom far bort smile

mjo men vafan ska man med ett kök till om man inte kan ha nått där? roll

?

2 594 Inlägg
16 maj 2011
jag hade problem med myror i min kåk började med att dra en rand myrr runt kåken så dom inte skulle kunna ta sig in sen la jag ut ett medel som man kan köpa på ica ett sött medel som dom tog med sig till boet och matade drottningen å ungarna deras efter nån dag dog alla som käkat det,

Meldem
917 Inlägg
16 maj 2011
min mormor berättade att man kan lägga ut strängar av kanel där dem brukar vara, skulle tydligen vara lukten eller nått dem inte alls tycker om, så dem sticker därifrån smile lightläsk skulle också vara bra, det är så sött så dem äter ihjäl sig, kanske e bättre ute men ett tips är alltid ett tips och mormor sägen man inte emot smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

463 Inlägg
16 maj 2011
myran skrev:
Ring anticimex.. Skadedjurs bekämpning ingår i stort sett ALLA hemförsäkringar..

Vill du försöka själv finns det sånna där gröna dosor men gift att lägga ut.

Hade samma i min lägenhet, ringde anticimex och de skickade ut såna gröna dosor. Lade ut ett par på kvällen där de befann sig, ett dygn senare var alla borta.. (Fick dock dammsuga upp några som inte hade vett att dö i boet) roll

Kung
603 Inlägg
16 maj 2011
På bauhaus finns det ett mdeled som heter Myrr, en blå "dunk" med små små piller i, dessa häller man ut och låter myrorna bära iväg med, dom tar dom i sin tur till stacken/boet varpå hela kolonin dör, funkar grymt bra, har använt det på landet flera gånger och även här hemma.

Annars finn det ju det gamla hederliga myrr pulvret man häller ut.

MEN, använder du dessa medel så se till att inga barn/katter/hundar osv kan komma i kontakt med det då det är giftigt.

Lycka till smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

511 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
tack för alla tips smile ska se om ja slipper dem nåndag. Är somsagt inte där just nu

?

Sök