2508
Sök

Eftersnack: Bilutställning Västerås 14/5 "SpringShow" inför, ändrad till eftersnack

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
13 maj 2011
Vänta nu, en effekthöjning på nästan 100%? Går inte ihop tongue Tror det var lite mer gjort på den bilen ^^

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
13 maj 2011
Thunderbird88 skrev:
Vänta nu, en effekthöjning på nästan 100%? Går inte ihop tongue Tror det var lite mer gjort på den bilen ^^

Här kan man ugglor i mossen.....

Lev livet, det kan ta slut fort

Chef
379 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
nä, från 145 till 221 hk är ju bara 76hk och 95nm, visst laddtrycket var ju höjt från 0.4 till 1.2 bar....
och visst, en intercooler från en fulltrycksturbo har ju också hittat ner, samt ett öppet filter smile

Men inget chip, och inget "race-system"

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
14 maj 2011
Men då är det ju en annan sak om man höjt laddtrycket!
Tänkte bara tanka i E85 och sedan bänka, inget mer! Det andra är ju fusk big_smile Klart man får ut mer vid mer ladd tongue

Taggad för imorrn! Ska bli kuligt smile
Senast redigerat av Thunderbird88 (14 maj 2011)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Finntrollet
640 Inlägg
14 maj 2011
NUUUUU jäävlar...går det att tanka från bolaget i Blåbäret smile

ses i morn wink

Jo vars.

Chef
379 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Klart man måste höja laddtrycket, annars var det ju ingen mening med att köra på E85 tongue

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

42 Inlägg
14 maj 2011
ngn som har nån aning om hur många det är som kommer? jag är sugen på att komma från uppsala smile
Finns inget event på fb med attending elr liknande?

cheers,

Chef
379 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Det var väl lite sisådär med utställare, några kom och åkte igen efter en stund.
Men totalt sett var det väl nånstans runt 20 bilar.

Jag är skitkass på att lägga upp evenemang på Fb, men man kanske kan försöka med nåt sånt till nästa träff senare i sommar. smile

Chef
379 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Kom gärna med tips på förändringar/förbättringar.

Jag vill gärna hålla detta evenemang på en rimlig nivå, det ska inte bli för seriöst med typ 22 pokaler till olika klasser med tillhörande priser mm, utan ett första, andra och ett tredje pris får räcka bra.

Men som sagt, alla tips är välkomna smile

Tack till er som kom och ställde ut (även bromsade era bilar)

Inte riktigt normal!!!
271 Inlägg
15 maj 2011
Tack  för en trevlig dag! Vi kommer gärna tillbaka på nästa tillställning.
Vi blev glatt överraskade över pokalen vi fick. Det hade vi inte räknat med. big_smile
Tackar och bockar!!!

// Tobbe och Lelle

Döden knackade mig på axeln. Men jag räckte honom långfingret... Jag är inte klar med livet än!

Chef
379 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Mycket trevligt att ni kom! smile

Finntrollet
640 Inlägg
15 maj 2011
ingen som tog bilder? tongue

Jo vars.

Chef
379 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Jag hade med mig två kameror, men hamnade bakom grillen, så kamerorna blev oanvända sad
Men det var ju fler med kameror på plats, så det lär ju dyka upp lite bilder. smile

Finntrollet
640 Inlägg
15 maj 2011
har en 2gb film från Rc-bilarna, var en av er som fick låna min mini-kamera att tejpa på karossen.
har du msn eller liknande så kan du få filmen och redigera själv, min dator är lite trög på den fronten wink

Jo vars.

Chef
379 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Dennan: lägg till chj74@hotmail.com så kan jag vidarebefordna filmen till RC-Grabbarna så får dom redigera den som det passar dom (har datorkapacitet, men inte nåt vidare kunnande i filmredigering) tongue

JalleGraphics.com
984 Inlägg
15 maj 2011
Dennan900GL skrev:
ingen som tog bilder? tongue

Mina bilder ligger upp här på Gorg wink http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=214632 Men de hade du hittad redan tongue
Senast redigerat av JalleGraphics (15 maj 2011)

Fotograf.... se JalleGraphics @ Facebook för bilder.
och nej, jag fotar inte gratis.
mitt mål är inte att vara billig, mitt mål är att vara bra!
https://www.facebook.com/JalleGraphicsPhotography

Finntrollet
640 Inlägg
15 maj 2011
Chrille74 skrev:
Dennan: lägg till chj74@hotmail.com så kan jag vidarebefordna filmen till RC-Grabbarna så får dom redigera den som det passar dom (har datorkapacitet, men inte nåt vidare kunnande i filmredigering) tongue

fixar det ikväll. smile

Jo vars.

4 Inlägg
18 maj 2011
Dennan900GL skrev:
Chrille74 skrev:

fixar det ikväll. smile

Dennan & Chrille74: nu är jag reggad här också, så om någon av er har lust att skicka över filmmaterialet till mig kan jag klippa ihop något "flashigt".
Andychain (som körde med filmkameran på taket)
andychain34@hotmail.com

www.bredsladdrc.se (Trådlös racing med sladd)

Finntrollet
640 Inlägg
18 maj 2011
yey vad seg man varit tongue men nu lägger jag till dig. haha

Jo vars.

Sök