hej på er. som ni kan se på min sida så har jag köpt mig en BMW 525 Touring E34 och det kommer ingen värme i bilen. det kommer enbart värme på rutan men ingen annanstans.
jag har sökt på autopower och det enda jag kunde hitta där var att värmeventilerna skulle ha kärvat ihop. jag var ute och tittade lite på dessa och hade bilen igång så den kom upp i rätt temp så kände jag på alla slangar som gick till ventilerna och även dem som går in i kupén och alla slangar var varma både in och ut. så kände jag också att ventilerna klickade till i mellan åt så det kändes som att dem öppnar och stänger som dem skulle speciellt när alla slangar var varma.
nu e det ju sommar i stort sett och man behöver kanske inte så mycket värme men på vintern e det ju aldrig fel . vore himla tacksam om nån vet vad man ska kolla eftersom jag precis e nybilen BMWägare så vet jag inte så mycket om dessa bilar än.
Är väl bara rutan och fotfläktarna som ska ge varmluft i en sån? Som jag fattat det så är de andra utblåsen friskluftfläktar, därav den blåa markeringen på reglaget för vart du vill ha luftflödet. Hade själv problem med tempen i min e34 i vintras, kom bara värme i kupen på höga varv och motorn höll inte stabil temperatur men då var det termostaten som behövde bytas.
Hoppas den infon hjälpte
Edit: Kan hända att jag blandade ihop hur reglagen på e34 och e36 ser ut nu men det kan fortfarande stämma att de är friskluftfläktar
Är väl bara rutan och fotfläktarna som ska ge varmluft i en sån? Som jag fattat det så är de andra utblåsen friskluftfläktar, därav den blåa markeringen på reglaget för vart du vill ha luftflödet. Hade själv problem med tempen i min e34 i vintras, kom bara värme i kupen på höga varv och motorn höll inte stabil temperatur men då var det termostaten som behövde bytas.
Hoppas den infon hjälpte
Edit: Kan hända att jag blandade ihop hur reglagen på e34 och e36 ser ut nu men det kan fortfarande stämma att de är friskluftfläktar
detta har jag faktiskt ingen aning om att det ska vara så. men jag har vart lite frågande till just det reglaget med blåmarkering som du nämner vad den är till. men i min bil finns det en blå och röd prick och röd borde ju vara värme tycker man. sen även om det du säger stämmer så låter det lite konstigt att man inte skulle kunna få värme riktat mot kroppen.