2521
Sök

Funderingar på turbokonvertering, saab 900i

Kalle9K
23 maj 2011
Trådstartare
#1
har som rubriken lyder lite funderingar på att turbokonvertera min 900:a. Är de någon som vet om de behövs göras något speciellt me koppling och drivknutar? Har hört att de inte ska tåla trycket från en turbo (standard turbo ifrån en 900 t8). Har också funderingar på om kompen förändras något som inställningar me bränsleinsprut o så.. Andra alternativet e ju att byta motor. Isånna fall blir de en 16t. Någon som vet hur dE blir me besiktningen?. Hoppas någon förstår mina frågor :-p tacksam för svar:-)

Elektriker
718 Inlägg
23 maj 2011
#2
Ställer väl den klassika garaget frågan jag då.. den lär ändå komma förr eller senare:P Varför köper du inte bara en 900 turbo? Betydligt billigare å smidigare än å bygga om..

Som att kasta vatten i sjön.

3 Inlägg
24 maj 2011
#3
där har du nått att fundera över kalle=?)


426 Inlägg
24 maj 2011
#4
monno skrev:
Ställer väl den klassika garaget frågan jag då.. den lär ändå komma förr eller senare:P Varför köper du inte bara en 900 turbo? Betydligt billigare å smidigare än å bygga om..
Håller med, blir bara dyrt att göra det själv smile om det nu inte är utmaningen du är ute efter wink

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

3 295 Inlägg
24 maj 2011
#5
köp en 900 turbo istället, slipper strul med besiktning, allt (nästan) funkar ifrån början..

att turbokonvertera en modell som även såldes som turbo modell är juu ungefär som att uppfinna hjulet en gång till wink


Kalle9K
24 maj 2011
Trådstartare
#6
lite utmaning e aldrig fel hehe smile men sen så hörde jag idag att man m¨åste byta elsystem me o hela de kittet, o de har jag värkligen ingen energi till smile, lägger ner tanken om turbo (även fast de e JÄVLIGT lockande) hehe, får se om man kanske köper sig en 900 turbo en dag ist smile


Sök