3606
Sök

Hur mycket kostar det att bygga en Volvo original cup bil?

Tell the world that Jesus lives
177 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
#1
Låt oss säga att man har en 244 med 115 hk i bra skick, hur mycket måste man då lägga på bilen för att bygga om den till en Voc? Räcker det med 30 tusen? För jag tänker att en Volvo 240 kostar 10 tusen och sen tillkommer 30 tusen i ombyggnadskostnader.

124 Inlägg
5 juni 2011
#2
Allt styr ju vilka tillgångar du själv har och vilka förutsättningar exempelvis när de gäller motor, gör mycket själv så kommer du väldigt lindrigt undan men om du ska lämna bort allt så kan de nog hamna mellan 15-30 kanske för en voc motor. bur 10000 ca osv.. sen är de stolar bälten personlig utrustning däck plus en massa småsaker.

Tell the world that Jesus lives
177 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
#3
RallizZ skrev:
Allt styr ju vilka tillgångar du själv har och vilka förutsättningar exempelvis när de gäller motor, gör mycket själv så kommer du väldigt lindrigt undan men om du ska lämna bort allt så kan de nog hamna mellan 15-30 kanske för en voc motor. bur 10000 ca osv.. sen är de stolar bälten personlig utrustning däck plus en massa småsaker.

Okey, pappa är bilmekaniker så det kommer gå att fixa "hemma" (själv är jag helt blåst på motorer:P)

124 Inlägg
5 juni 2011
#4
TomasCarlsson skrev:
RallizZ skrev:
Allt styr ju vilka tillgångar du själv har och vilka förutsättningar exempelvis när de gäller motor, gör mycket själv så kommer du väldigt lindrigt undan men om du ska lämna bort allt så kan de nog hamna mellan 15-30 kanske för en voc motor. bur 10000 ca osv.. sen är de stolar bälten personlig utrustning däck plus en massa småsaker.

Okey, pappa är bilmekaniker så det kommer gå att fixa "hemma" (själv är jag helt blåst på motorer:P)

Visst bilmekaniker är en fördel de är de. Men syftar mera på verktyg och maskiner när de gäller tillexempel balansering av motor och allt annat som skall göras. smile

Tell the world that Jesus lives
177 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
#5
RallizZ skrev:
TomasCarlsson skrev:
RallizZ skrev:
Allt styr ju vilka tillgångar du själv har och vilka förutsättningar exempelvis när de gäller motor, gör mycket själv så kommer du väldigt lindrigt undan men om du ska lämna bort allt så kan de nog hamna mellan 15-30 kanske för en voc motor. bur 10000 ca osv.. sen är de stolar bälten personlig utrustning däck plus en massa småsaker.

Okey, pappa är bilmekaniker så det kommer gå att fixa "hemma" (själv är jag helt blåst på motorer:P)

Visst bilmekaniker är en fördel de är de. Men syftar mera på verktyg och maskiner när de gäller tillexempel balansering av motor och allt annat som skall göras. smile

Okey, hur mycket får man trimma i Voc? Ser att bilarna här på garaget har runt 170 hk, och det lär ju bli dyrt att trimma en motor med 55 hk?

124 Inlägg
5 juni 2011
#6
TomasCarlsson skrev:
RallizZ skrev:
TomasCarlsson skrev:

Okey, pappa är bilmekaniker så det kommer gå att fixa "hemma" (själv är jag helt blåst på motorer:P)

Visst bilmekaniker är en fördel de är de. Men syftar mera på verktyg och maskiner när de gäller tillexempel balansering av motor och allt annat som skall göras. smile

Okey, hur mycket får man trimma i Voc? Ser att bilarna här på garaget har runt 170 hk, och det lär ju bli dyrt att trimma en motor med 55 hk?

http://www.volvooriginal.com/volvoorigi … emente.pdf     lättare att plocka ur 170 ur en 940 kan jag ju säga.

Fri fart för ett fritt folk!
14 166 Inlägg
5 juni 2011
#7
RallizZ skrev:
TomasCarlsson skrev:
RallizZ skrev:

Visst bilmekaniker är en fördel de är de. Men syftar mera på verktyg och maskiner när de gäller tillexempel balansering av motor och allt annat som skall göras. smile

Okey, hur mycket får man trimma i Voc? Ser att bilarna här på garaget har runt 170 hk, och det lär ju bli dyrt att trimma en motor med 55 hk?

http://www.volvooriginal.com/volvoorigi … emente.pdf     lättare att plocka ur 170 ur en 940 kan jag ju säga.

blir granterat dyrare att plocka 170hk ur en 940 än rätt 240 köper man en 80:ans GLT med B23E som redan orginal har 140hk då sitter det rätt kamaxel topp osv

enda som behövs är att renovera till högsta öd på kolvar osv annat avgasystem ställa in sprutet så har man 170hk minst

medans 940 behöver ny kamaxel och H-kammarna med fördelardrivning växer inte på träd och är ganska dyra på volvo om dom ens säljs längre
topp ifall bilen är för gammal andra styrboxar osv
+att motorn ska renoveras och allt möjlig bearbetnint så en 240 är garanterat billigare att bygga hurvida den är bättre eller ej låter jag vara sagt

Kör fort så hinner inget hända...


Sök