3841
Sök

Byta turbo i Volvo V40 T4, men jag måste veta vilken fläns jag har på mitt grenrör?

8 250 Inlägg
9 juni 2011
v40t skrev:
du skrev kanske en nolla för mycket kompis. sen behöver man väl inte göra allt på samma gång eller jag har fel kanske????

Nej då, 100.000:- är ingen som helst konst att lägga ut på en sådan motor. Det är snarae som så att det är svårt at komma under det om man inte har öjlighet att köpa saker väldigt billigt och kan göra allt jobb själv.

Och nej, man behöver inte göra allt på en gång. Men del A kan kräva att man har del b, c och d också så man kan montera dem samtidigt för att det ens ska vara någon ide. Och att börja ett 400hk bygge med att byta turbon är att börja från fullständigt fel ände.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
9 juni 2011
v40t skrev:
du skrev kanske en nolla för mycket kompis. sen behöver man väl inte göra allt på samma gång eller jag har fel kanske????

Haha är INTE fel. De kostar.

Att ta en sak i taget blir dyrare och det kommer inte bli bra förräns allt finns ändå.

Spara hellre tills du har råd och köp ett styrsystem och renovera motorn med nya H-profil och ev nya kolvar. Vet inte hur mycke de pallar men de kanske inte behövs.

Sen kan du köra med den och få den någorlunda mappad. Efter hand kan du montera värre kammar, spridare, grenrör, turbo osv osv

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

25 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
okej om de kostar så mycket så ska jag inte upp i dom hk.
men tänkte mig 300 iallafal. och de ska inte vara så himla mycket jobb och pengar.
ingen som har ett avgassystem från turbon med sport kat 3" och sälja?

1 101 Inlägg
9 juni 2011
300 går väll antagligen på ganska mycket det också men du slipper nog fiffla med bottendelen osv men för 300 är väll programvara, 3", öppet filter, 19t turbo större spridare ungefär kanske glömt någon del
Senast redigerat av Woojen (9 juni 2011)

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 juni 2011
Woojen skrev:
300 går väll antagligen på ganska mycket det också men du slipper nog fiffla med bottendelen osv men för 300 är väll programvara, 3", öppet filter, 19t turbo större spridare ungefär kanske glömt någon del

läser ni mina länkar slipper ni gissa.  Det låter kanske lite kaxigt, men detta som frågas är som sagt extremt vanliga frågor där det finns ett facit dokumenterat.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 juni 2011

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök