3637
Sök

Byta turbo i Volvo V40 T4, men jag måste veta vilken fläns jag har på mitt grenrör?

25 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
hej..
jag har köpt en volov v40 t4 och vill byta turbo till stör,men måste veta vilken fläns jag har på mitt grenrör någon som vet vad dom har orginal?
Senast redigerat av chrizz (8 juni 2011)

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 juni 2011
specialfläns... finns ingenting vettigt som passar på utan adapterplatta.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

25 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
okej vad kan jag ha för någon som passar rakt på vill den ska tåla upp till 400 hk..
har pratat med många och dom säger att de inte är bra och ha dumpventil å dom motoerna stämmer de?

Försöker iaf
1 998 Inlägg
8 juni 2011
v40t skrev:
okej vad kan jag ha för någon som passar rakt på vill den ska tåla upp till 400 hk..
har pratat med många och dom säger att de inte är bra och ha dumpventil å dom motoerna stämmer de?

Ska du ha 400hk så har du nog en del att göra.

Jodå dump sitter de allt på dem original

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Administratör
11 911 Inlägg
8 juni 2011
Rubrik redigerad från "annan turbo". Det är viktigt att trådarnas rubriker är supertydliga och beskrivande för att forumet ska fungera väl och bli lätt att hitta i. Tänk på det till nästa tråd du skapar.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 101 Inlägg
8 juni 2011
han menar nog öppen dump tongue men skit i vad dom säger öppen dump är inte så farligt som alla säger med tanke på hur många som egentligen kör med de felfritt... Men visst det är väll 1 till sak som KAN börja krångla, Det gäller inte bara s40 utan alla bilar med LMM vad jag har hört men har inte 100% koll tongue

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

1 101 Inlägg
8 juni 2011
chrizz skrev:
Rubrik redigerad från "annan turbo". Det är viktigt att trådarnas rubriker är supertydliga och beskrivande för att forumet ska fungera väl och bli lätt att hitta i. Tänk på det till nästa tråd du skapar.

Mvh

Volvo v480 coolt winkcool

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 juni 2011
Woojen skrev:
han menar nog öppen dump tongue men skit i vad dom säger öppen dump är inte så farligt som alla säger med tanke på hur många som egentligen kör med de felfritt... Men visst det är väll 1 till sak som KAN börja krångla, Det gäller inte bara s40 utan alla bilar med LMM vad jag har hört men har inte 100% koll tongue

du säger alltså att det fungerar, fast det inte fungerar och att du egentligen inte vet...    okidook

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

25 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
ja jo men har du något tipps vilken turbo?

ja jo man jag menar en dumpventil som man sätter på intrerkoler röret

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 juni 2011
v40t skrev:

finns fortfarande inget som passar rakt på annat än original turbon.  Att montera adapter på grenröret är absolut det minsta problemet om du skall vrida upp laddtrycket till 400hk...

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 juni 2011

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 juni 2011
det du frågar är extremt vanliga frågor och finns sammanfattat exempelvis här:

http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=427492

http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=359097

25 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
torpis skrev:
v40t skrev:

finns fortfarande inget som passar rakt på annat än original turbon.  Att montera adapter på grenröret är absolut det minsta problemet om du skall vrida upp laddtrycket till 400hk...

var kan man köpa sån adapter då? och dumpen är inget som tar skadda eller så?

25 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
torpis skrev:
Woojen skrev:

du säger alltså att det fungerar, fast det inte fungerar och att du egentligen inte vet...    okidook

ja de mena jag:) den ska monteras på de röret som kommer från interkolern va?

243 Inlägg
8 juni 2011
sry för reklam, men är för en tråd.
Läs denna tråd, där står de om dumpventil, hur den funkar och påverkar motorn osv.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798

sen om du ska köpa en annan turbo än org. så finns de att köpa en adapter som andra säger
heter t.ex TD04-T3 då anslutningen på ditt grenrör heter TD04.
Alltså från TD04 till antigen T3, T03, K24 vad nu alla anslutningar heter.
Senast redigerat av V40Lundberg (8 juni 2011)

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089

25 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
aaa okej..var kan man köpa dom adapterna vet du de?

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 juni 2011
v40t skrev:
aaa okej..var kan man köpa dom adapterna vet du de?

Ingen vill hjälpa dig om du skiter i det vi skriver.  Läs och ta till dig, det är inget dagis att trimma till 400hk.

http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=359097

Försöker iaf
1 998 Inlägg
9 juni 2011
Hur stor är din budget?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 juni 2011
Ang budget så flikar jag in att 400 bromsade hästar med responstid värd namnet kostar ungefär 100000kr i delar, sen skall de monteras på bilen och justeras in så allt fungerar.

En firma tar ca 200000kr om du lämnar in en X40 T4 98-00 och säger "400hk tack"

25 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
du skrev kanske en nolla för mycket kompis. sen behöver man väl inte göra allt på samma gång eller jag har fel kanske????

Sök