2973
Sök

Ang: Simons Sportsystem

4 637 Inlägg
12 december 2010
iBruce skrev:
EmilHammarlund skrev:
Verkar bara som att det är Simons som ger bra ljud? Ska jag ha båda dämparna då eller utan den främre?

Båda såklart smile

Ska höras när Emil kommer. lol
Men kanske blir dåligt motstånd och låter högt annars. (Förgasarbil utan katalysator.)

4 637 Inlägg
18 april 2011
Jag skulle beställa ett komplett Simons 2" med två stycken fullflödesljuddämpare till 244an men avvaktar då väntetiden är 2-3v.

Men så hände en grej. Farsans 740 (B230F) har tappat bakre burken. Låter gudomligt fint! Skulle ljudet vara samma ifall det sattes dit bara ett rör?
Men hur låter det utifrån? Förjävligt och slött eller lite VOC Volvo? Vill ju inte skämmas... Låter pluffarna som blir i systemet fränt eller fel? Drömmer är att efterlikna VOC-Volvo lite i ljudet... (Det gamla voc eller nya voc-ljudet...

Hur skulle ljud, motstånd bli på en fyrväxlad förgasarvolvo? Farligt för motorn längden? Effektminskning?
Svårt att bygga om? För bullrigt? Lagligt? Vill gärna dessutom ha ett rostfritt rör 2,5" istället för gubbkröken.

Dock kan nog inte drömljudet förverkligas: Raaaaap http://www.youtube.com/watch?v=dPTzcQKu5fs
Senast redigerat av Navkapsel (18 april 2011)

4 637 Inlägg
20 april 2011
Extraktorgrenrör, överskattat eller ej? Kostar ju en del... Alla säger olika.

OUTLAW1
20 april 2011
grym skillnad i bottendraget med avstämda rör..

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
18 juni 2011
Blir det någon skilland att köra ett simons sportsystem på en s60, ? smile det är väl reda 2" på just min.. Så ett 2.5" blir de lite mer sportigt då?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
18 juni 2011
eller räcker det bara med att köpa en sportdämpare för att få ett mulrigare ljud?? smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

3 860 Inlägg
19 juni 2011
tycker 2,5" låter för lite på dessa, 3" är mitt tips.. smaksak dock.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Sök