3227
Sök

nån här som grejjer med hästar

351 Inlägg
9 januari 2007
Trådstartare
Peter_J_H skrev:
Tjejkompisarna har hästar. De försöker lära mig att rida om det räknas? smile

kul när killar rider, min kille hänger med på nordisen så vi brukar ta en tur men de blir bara på helger, eftersom han jobbar under veckan, i söndags bocka hon med honom, men han höll sig i knoppen på westernsadel, hehe

Våga Köra Sänkt

77 Inlägg
9 januari 2007
Hade en Häst förrut när jag va 10 men min pappa va livrädd för hästar så han gav bort den när inte jag va hemma sad Men nu e det bara bilar å skotrar som gäller! smile

No Turbo shit, just real TraktorPower!! :)

351 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
vad taskigt, men du får börja igen då, ja hadde uppehåll då va de bara killar å fester som gällde hadde uppehåll i 8 år men har börjat nu igen,, å det är inget ja ångrat.

Våga Köra Sänkt

´76
82 Inlägg
10 januari 2007
Vi har 2 "gamla" travhästar men är nu "ridtravare" elr vad det kallas, dom är 7 resp 9 år , den ena en vallack och den andre ett sto.

Tjejen sköter ju allt med dom, jag är bara med och betalar...

Men det händer att jag är med och rider dom ibland, mest bara på sommaren när det är sol och varmt ute. Men det är rätt skoj.

77 Inlägg
10 januari 2007
740tjejen skrev:
vad taskigt, men du får börja igen då, ja hadde uppehåll då va de bara killar å fester som gällde hadde uppehåll i 8 år men har börjat nu igen,, å det är inget ja ångrat.

nej jag tror inte jag ska fortsätta med det.. men är med och rider på några islandshästar som finns i byn ibland.. smile

No Turbo shit, just real TraktorPower!! :)

1 Inlägg
10 januari 2007
740tjejen skrev:
960_Girl skrev:
740tjejen skrev:

kan låna stallägarens nordis, hehe hon är liak hög som hon är bred, en äkta gammal nordis, inte som dagens tunna nordisar sen kan vi ju ta min lille unghäst så de får känna på lite rodeo oxå, hehe för de krävs lika mycket finesser att rida en häst som att styra en bil i en kontrollerad sladd,

Haha det här börjar ju bli en bra plan tongue skämt åsido...
Den beskrivning stämmer iaf till 100%!

Ett tips! (Ta inte detta helt på allvar) Använd skor med platå/hög sula om du ska rida en rodeohäst tongue Stadigt som fan..haha

ja för ja rekomenderar inte tofflor, gympaskor eller finskor och absolute inte barfota, red me gympaskor på den gammla hästen men då red ja mest barbacka, nu har ja rejäla känger me klack och säkerhetsstigbyglar då han får glädjeskutt i skritt tölt å galopp så man vet aldrig när han bockar, men lite skojj är de oxå, hehe

Jag brukar rida me gympaskor smile  o skulle rida in en travare. hade skitkul smile va ex antal ggr man höll på flyga av. O ibland så skritta killen av eller fram henne åt mig. o han sa att han aldrig skulle sätta sig på en häst

351 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
ja bra å ha killar som kan värma upp hästen hehe

Våga Köra Sänkt

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
10 januari 2007
Hej ville bara säga att hästen överlevde smile
Jag höll dock på att dö efter en rodeotur med spanska ridskolan inslag i skogen idag tongue
Mao, han är frisk nu. tongue

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

351 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
Eliza skrev:
Jag höll dock på att dö efter en rodeotur med spanska ridskolan inslag i skogen idag tongue

ja de där med spanska ridskolan får man ju känna på lite då å då,,  speciellt när hästen reagerar på doften av varg då blir han orolig

Våga Köra Sänkt

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
10 januari 2007
Eliza skrev:

asså, undra om d va nåt i luften ida el nåt, för ja höll oxå på o åka av:P  en sådär 5ggr:P o en va när vi stod stilla o hon helt plötsligt bara gjorde ett språng rakt upp några gånger.. hehe

uhr många e d som använder säkerhetsväst då?

Två ord räcker, SAAB knäcker

the one and only
73 Inlägg
11 januari 2007
Saab_girl skrev:
Eliza skrev:

asså, undra om d va nåt i luften ida el nåt, för ja höll oxå på o åka av:P  en sådär 5ggr:P o en va när vi stod stilla o hon helt plötsligt bara gjorde ett språng rakt upp några gånger.. hehe

Anväder aldrig säkerhetssväst, jag känner mig stel och obekväm.
Vi var dock tvungna att ha det när vi red i skolan, så när hästen stanna och inte jag framför ett hinder så skar västen in i sidan och jag fick nog mer ont pga av det än själva fallet!

351 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
ja säkertsvästar är onda, själv kan ja ej ha dom då mina boobs är för stora

Våga Köra Sänkt

Herr
1 722 Inlägg
11 januari 2007
FL3JM skrev:
Jag har 340 hästar.

*smajl* :>

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

331 Inlägg
12 januari 2007
Saab_girl skrev:
Eliza skrev:

Jag använder nästan alltid säkerhetsväst...visst blir man stel men jag blir hellre det än skadar mig allvarligt!!

351 Inlägg
12 januari 2007
Trådstartare
Peter_J_H skrev:
740tjejen skrev:
Peter_J_H skrev:
Tjejkompisarna har hästar. De försöker lära mig att rida om det räknas? smile

kul när killar rider, min kille hänger med på nordisen så vi brukar ta en tur men de blir bara på helger, eftersom han jobbar under veckan, i söndags bocka hon med honom, men han höll sig i knoppen på westernsadel, hehe

Har provat på att skritta, galoppera och rida "vanligt" nu i alla fall. "Måste" tydligen följa med dem ut och rida i sommar... Lika bra att lära sig så att man kan lite mer saker än bilar och teknik.

ja de är synd att fler killar inte rider, mycket roligare å ha sällskap på sommarn kan man rida ut å ha picknick i de gröna smile

Våga Köra Sänkt

351 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
hihi jo de är sant, kan ja göre, men ja har nog inte kvar hästen så länge till inte den unga iallfall köper nog en lite äldre smile

Våga Köra Sänkt

Sök