3639
Sök

Mindre aluminium v8 sökes

2 Inlägg
21 juni 2011
#41
Rinnegan skrev:
BuickGS455-71 skrev:
Annars är jag Buick 455 fanatiker eftersom den tom kan väga mindre än en original Chevy 350, ja om Buick 455:an har Alu insug/toppar :-)
Kolla in hemsidan TA-Performance.com
Kan tillägga att det kan nås bara med aluminium insug. Min rova väger 2 kilo mindre än en Cheva 350 med aluminium insug. Lär ju bli ännu mindre med toppar. smile
Bra, ett par timmar på detta forum och man har en Buick-vapenbroder :-)
Tack Rinnegan :-)

Jag "underdrev" ist för överdrev det med BBB 455 vs SBC 350 eftersom jag inte ville få skit för hur det egentligen är :-D

Vi som har sett ljuset i tunneln, vet hur det är ;-)

//Janne

49 Inlägg
21 juni 2011
#42
åker själv en hederlig V8 som finbil men en chrysler bil lol ku fakta att en stor buick snurra väger mindre är en cheva 350 tongue hadde jag ingen aning om.



BuickGS455-71 skrev:
Rinnegan skrev:
BuickGS455-71 skrev:
Annars är jag Buick 455 fanatiker eftersom den tom kan väga mindre än en original Chevy 350, ja om Buick 455:an har Alu insug/toppar :-)
Kolla in hemsidan TA-Performance.com
Kan tillägga att det kan nås bara med aluminium insug. Min rova väger 2 kilo mindre än en Cheva 350 med aluminium insug. Lär ju bli ännu mindre med toppar. smile
Bra, ett par timmar på detta forum och man har en Buick-vapenbroder :-)
Tack Rinnegan :-)

Jag "underdrev" ist för överdrev det med BBB 455 vs SBC 350 eftersom jag inte ville få skit för hur det egentligen är :-D

Vi som har sett ljuset i tunneln, vet hur det är ;-)

//Janne


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 juni 2011
#43
BuickGS455-71 skrev:
Bra, ett par timmar på detta forum och man har en Buick-vapenbroder :-)
Tack Rinnegan :-)

Jag "underdrev" ist för överdrev det med BBB 455 vs SBC 350 eftersom jag inte ville få skit för hur det egentligen är :-D

Vi som har sett ljuset i tunneln, vet hur det är ;-)

//Janne
Ja, helt sant. När man liks har fått smaken för rovorna, så går det inte att sluta. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.


Sök